Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

Härliga Soliga Dag! Idag ska vi till "Buppen" :D

Av Lee - 12 mars 2013 08:53

NaanaaCobaaCaabanaanaaa!! Näärå, skojja bara. Meen en kommentar fick mig att få Bananen att ROCKA även idag Ha ha ha ha ha!!

Idag så har jag en "ledig" dag. Jag ska med Pyret till BUP kl 15:00 för Läkarbesök mm. Ett väldigt intressant besök faktiskt! Vet att det kommer bli liite jobbigt oxå. Men när man är på ett ställe som te.x BUP så behöver man inte "hejjda" Pyret på något vis. Med de menar jag att dom vet vad det handlar om med allt pillande, svårt att vara stilla, hans ritualer mm. Å det är så skönt. Annars när man ska på ett Läkerbesök eller något liknande så behövs det förmaningar om att

- Ta det lungt nu, pilla inte på ALLT mm.. Å igentligen till ingen nytta för alla dessa förmaningar gör ju bara saken värre och han rår ju inte över att han gör allt, för det sker på automatik. Tjat "klickar" bara igång allt 100 gånger mer än om man låter bli att "tjata" på honom.

Men visst är det så att även om jag ACCEPTERAR all han kan ha för sig så gör inte allmänheten det. Å där har vi det igen! Den yttre pressen å alla blickar när det är mycket Tics mm. Han har börjat med "tjut" ljud igen å det drar till sig blickar. Även om det inte är högt så låter han ju iallafall så det hörs. Jag kan bli så jävla arg på människors okunskap även om jag inte kan begära att alla ska ha kunnskap. Men iallafall så kan jag själv få ett ryck, eller blir väldigt sugen ibland att köra på jag oxå, bara för att när folk tittar.

Nu har inte mina barn Kopprolali, å med det menar jag att dom säger inte fula ord som könsord mm. Men jag har sån god lust ibland att bara kööör på mot dom som glor. Bara göra ett utfall mot dom å skrika eller iallafall högt repetera KÖNSORD!! Lite som "Right in you face"

Undrar vad dom skulle göra då?! Jag skulle iallafall dra uppmärksamheten till mig istället för till barnen. Grejen är den att jag skulle utan problen utföra detta, det vet ni som känner mig.

Nååväl, det ska bli kul, fast kul låter fel men intressant å höra vad dom har att säga å hur deras plan för framtiden mm ser ut på BUP. Fortsättning följer..


Inatt har vi haft Frazze hos oss. Super myyys å bli väckt kl 6 av en blöt nos å pussar som säger " Nu vill jag gå ut å kissa" Hahaha

Till er som inte har någon koll på vem denna skönhet är så är Frazze en Mellan Pudel valp som snart är 5 månader gammal. Det är barnens hund, dom fick honom i Julklapp av sin Pappa. Jag försöker ha honom så mycket jag får. Det är så fantastiskt underbart, å han är i princip lika hemma här som hos barnens pappa.

Guuud vad jag babblar! Hahahahaha

Nu ska jag hänga lite tvätt å diska så det blir nån ordning på torpet oxå..


Ha det gött så länge, å ha en toppen dag för det ska vi ha   

Soliga Kraaamar så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards