Alla inlägg under juni 2014

Av Lee - 18 juni 2014 10:00

Då var det dax igen! Kroppen skriker & slår bak ut! Är som ett skenande fullblod infull galopp. Ett okontrollerbart Vilddjur som sliter mig i stycken.
Haft det på känn i några dagar & nu small det ordentligt.
Vaknade med 39,2 i feber, ont i hela kroppen, magen total kaos & vid minsta ansträngning så går pulsen på max! Totalt FlippFlopp i både hjärna & kropp!

Inte nått konstigt kanske ni tycker & tänker.. Nää, alla blir sjuka någongång..

Men denna reaktion i min kropp beror på utmatning, på tok för lite sömn under en LÅNG period & stress. (Stress & utmattningssyndrom)
Som sagt så har jag haft det på känn några dagar men endå kört på i full fart.
"Att du aldrig lär dig"?!
Joodå, jag lär mig efter varje smäll men tappar bort mig lika fort som smällen lagt sig.
Jag har inget val!

"Joodå, alla har ett val"
Noppe, så är det inte kan jag tala om! Man kan använda sig av strategier så att vissa saker kan förändras men jag har inget val!

Som ni vet så kokar det av Npf här hemma. Älskade & hatade Npf!
Jävligt goda egenskaper men oxå ett helvete att leva med!

Jag kan inte eller orkar inte förklara mig/oss hela tiden. Men det har varit mycket, många förändringar.

Gymnasieval, 2 st Skolavslutningar & sist men inte minst Sommarlov för mina fantastiska killar!

Men det är ju kanon tycker vissa eller väldigt många iallafall..
Bara släppa allt å njuta av ledigheter mm.

Men, MEN allt detta med ändrade rutiner, bara fritids ingen skola, fritt på fritids, imge rutiner för Pyret te.x är = MEGAKAOS!!

Ingenting är som det ska vara, rutiner, regler, många andra barn, främmande barn, mixade åldrar & "nya" fröknar! Allt detta innebär en sjukt jobbigt förändring för Pyret!
För att sen vara hemma på semester i 4 veckor som oxå är helt underbart men oxå megakaos..

Massor av konflilter & missförstånd efter 2 dagar på sommar fritids! Vissa av dom "nya" barnen retar honom tills han blockar sig själv & "hämnden" är ett faktum! Pyret har ett långt tålamod i vanliga fall men nu är det en aningens kortare!
Han har väl fått nog, vilket inte är konstigt!

När jag hämtade honom igår så blev jag kvar en lång stund med samtal. Samtal med fröknar som förstår vad jag säger. Konflikerna var många igår! Men alla var långt ifrån hans fel. Pyret kan han oxå, han har verkligen inte vita vingar.

Men dessa konfliker igår handlade om 3 killar från en annan enhet som retade upp honom tills han fick nog.
Jag kan känna i allt detta att "jaaha, men va bra" Bra att han inte tar skit & faktiskt ger tebax! Det hade nämligen börjat kl 8 på morgonen & Pyret fick nog vid 14 tiden.
Bra jobbat av honom måste jag säga! Men detta tar så otroligt mycket av hans energi. Självförtroendet är det inget fel på, men han ledsen såklart!
Men nu är alla vuxna medvetna om detta & ska hjälpa till så att han slipper ge igen! Dom (killarna) ska punktmarkeras!


Trulle går det mycket bättre för med ledigheten. Han är dessutom äldre & har bättre insikt. Men det blir lite knas här oxå.. Men han kämpar på min fina kille! Så jäkla duktig! Sommar jobb i 5 veckor, snart har han AM kortet i sin hand (teori skrivning snart sen är det färdigt) Laddar om för en start på Gymnasiet. Men ruckningen av rutinerna är kännbara även här.
Men han har sig själv under kontroll med lite påbackning av mig.

Men det är något hela tiden! Det vissa eller väldigt många inte förstår, vilket jag oxå har förståelse för är hur det ser ut. När alla rutiner i en vardag förändras, vilket kaos det faktiskt blir när man är beroende av rutiner!

Jag/vi kräver inte att alla ska förstå, men kräv då inte att jag/vi ska behöva försvara eller förklara mig/oss!

Har sagt det förr å säger det igen: Döm aldrig någon för du har inte gått i deras skor! Livet är ett livslångt projekt.

Vi kämpar på & vi kommer ha en fantastisk semester & ledighet snart, min lilla familj. Men den ser lite annorlunda ut bara för mig som mamma. Planerig & förberedelser i massor, strategi tänk & ett stort mått tålamod & förståelse.

Nu ska jag försöka genomföra det jag har på "Too doo" listan sen ska jag hem & lägga mig å bara vara. Försöka ladda om min kropp!


Av Lee - 9 juni 2014 09:14

Vet inte vart jag ska börja men jag gör ett litet försök.

Det är totalt FlippFloppKaos här hemma just nu. Jag tror jag har kontroll, skriver lappar till mig själv & glömmer allt ändå.. Blir så less på mig själv ibland! Men det är mycket nu!

Trulle är i topp speed! Han går ut Nian vilket är as stort faktiskt! Denna underbara kloka kille har kämpat å kämpat! Blod, svett, tårar, konfliker & saker har gått i kras här hemma. Shit vad vi har varit osams & allt för skolan skull. Men det fina är att vi blir samms lika fort igen. Han har slitit & krigat men nu är grundskolan över med allt vad detta innebär! Å jag är så in i helvete STOLT över honom!! Kan inte med ord förklara hur mycket!

Men nu innebär ju oxå detta skolavslutning, skol bal & en annan "liten" grej som jag inte kan avslöja just nu! Ha ha
Men hans Tics har ökat så grymt mycket för alla dessa förväntningar & spänningar som allt detta innebär. Dom är skit jobbiga för honom! Å dessutom så stammar han jätte mycket på det just nu. Han knäckte ju koden med Ticsen för många år sedan. Han kan hålla dom & sen gå å "Tica" av sig. Detta system är i detta nu totalt stört omöjlig för honom, det är för mycket! Åsså slänger vi in en topp av ADHD oxå såklart!
Älskade son! Önskar jag kunde ta över allt ett tag för honom! Älskar dig Trullebull!!

Sen har vi Pyret! Max kulm av super höga Tjut Tics! Om jag ska försöka förklara hur det låter så är det som en Dinosaurie bebis som sitter i ett bo å skriker efter sin mor & mat! En orealistiskt tanke för vissa men googla vettja så förstår ni hur högt han låter!
Han säger själv att det värsta är att vara ute bland folk för dom glor så mycket! Hemma behöver han inte tänka på något utan bara vara.
Man lär sig stänga av som förälder när det är en extrem kulm av Tics. Visst jag kan ju tycka att det är skit jobbigt men jag kan gå undan. Det kan inte killarna göra! Dom kan inte springa ifrån sina Tics! Så en stor portion tålamod & överseende är just nu det enda raka! Åsså slänger vi in en topp av ADHD här oxå! Lilla älskade Pyret! Vill ta över allt hans oxå!! Älskar dig Pyripyr!!

Sen någonstans mitt i detta Tics & ADHD FlippFloppKaos ska jag som Mor försöka hålla i alla trådar, se till att inget glöms, se till att allt klaffar, alla tider som ska passas mm. Jag är oxå inne i min egen ADHD topp!

Ha ha ha ha! Kan ni tänka er hur det ser ut & är?! Kan bara skratta just nu, inte av elakhet å ondo utan att det är bara det alternativet just nu! För gråta tänker jag inte göra!
Kroppen är som den är & hjärnan oxå! Går inte att styra upp just nu. Det är bara hänga med så gott det går & vara lycklig om jag kommer ihåg hälften av allt som står på dom magiska kom ihåg lapparna.

Det blir snart bättre! En klen tröst i all kaos som man önskar att man kunde trolla bort!!

Å snart har vi ett sommarlov med total omkastning i alla rutiner vilket orsakar ett gigantiskt kaos hos alla!!. Men det tar vi då!! Nu är nu å vi ska ha dom bästa skolavslutningarna ever!!

Kram på er alla kämpande Homosapiens, Systrar, bröder, mammor & pappor!! Vi är inte ensamna i detta mixade kaos! Vi är många!

Ha överseende med stav fel!
Mvh Dyslexifia! Som har massor som vill skrivas ut å fort ska det gå!! Ha ha ha ha!!

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards