Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Ska vi, ska vi inte?! FlippFloppKnasterKnas!! NPF

Av Lee - 13 maj 2015 20:48

Krupit upp i soffan med en kopp Te.. Den enda lediga dagen denna vecka är i morgon.. Ska bli såå skönt & vara ledig i morgon.
Tv:n är avstängd.. Sitter & tittat på mitt Pyre som ligger nära mig & han har precis somnat..
Han är Sååå trött, helt slut!

Trulle är ute med sina vänner så nu kan jag släppa på trycket!

Inte för att vi döljer känslor i vårat hem, tvärtom! Vi är ju kännslomänniskor men jag kan "spara" dom båda två detta nu. Det är jobbigt så det räcker å blir över för oss alla just nu ändå!
Tårarna rinner & rinner i detta nu! Jag är helt slut körd, är såå trött, förtvivlad, förvirrad, hjälplös just nu..

Pyrets tics har bara eskalerat under 4 månader. Han har alltid något tics igång men denna stigande topp tar aldrig slut! 8 tics igång samtidigt, ADHD'n i topp & OCD'n har klickat igång igen i mat tvång!!!

Jag är trött, alla i min lilla familj är trötta. Detta tar så mycket energi från oss alla! Men tröttast av alla är Pyret!!

Ett av ticsen är så illa att han får Affekt kramperna i halsen så han får ingen luft, alt drar ner maten när han äter i luftvägarna. Är livrädd för han ticsar även detta tics i sömnen, vilket innebär ännu mindre sömn än vanligt för mig. Räknar sekunderna som han är utan luft! Är oxå Skit rädd för att han ska få Aspirations pneumoni när han har mat i munnen å ticsar!

Skolan blir såklart lidande. Lite sömn för honom oxå, å alla ticsen, impulskontroll på minus, ångesten över att han stör alla andra... Å allt annat som kommer på "köpet"

Jag har rannsakat & vänt ut å in på allt omkring honom, va faan har jag missat?! Jag brukar kunna bryta, jag brukar kunna hjälpa honom men nu är jag totalt chanslös!! Jag har gjort allt jag kan & det finns inget som hjälper!

Jag ringde BUP i Måndags morse å dom ringde upp omgående Tack å lov!!

Jag förklarade ALLT & sa att det är akut! AKUT!! Annars åker vi in på Akut barn
psykiskt om vi inte får hjälp NUUU!!!!

Sköterskan va super goo, hon lyssnade å skrev så pennan glödde medans jag pratade. Hon sa att hon förstår & hör att jag gjort ALLT för att hjälpa honom & att jag är kunnig å vet vad jag pratar om. Jag hade tur som ringde i måndags för på Tisdagar så har dom stora Team mötet men Läkare, psykologer, Ssk, Behandlare. Hon satte upp Pyret på PRIO ETT!! Jag har även skickat 4 inspelningar på Pyret till dom för att dom ska se hur illa det faktiskt är..

Idag så ringde hon upp mig! Läkarna har kommit fram till att vi ska få behandling på Behandlingsenheten igen å denna gång oxå med PRIO ETT i kön!

Men, ett stor MEN! Hon sa det jag befarat under dessa stegrande i 4 månader = Dom vill ha Pyret fort Insatt på medicin under en kort period för att dämpa ticsen!

Helvete!!!! Den medicinen är jag väldigt bekant med & jag vet biverkningarna på den oxå!!
Men va faan har vi för val?!?!
MÅSTE dämpa hans tics NUUU!!

Men jag sa till henne att
- " Okey, jag kan gå med på denna medicin men på ett vilkor å det är att han ska FORT in på behandlingenheten till E-L som vi redan känner & hon känner oss utan å innan! Bara ta medicinen tills vi får komma dit!"

Hon sa: Självklart! Jag ringer E-L själv nu när vi lagt på & löser detta åt er!

Jag är inte för medicinering men det är ett ont jävla måste nu!!!

Så på Måndag ska vi gå till VC å lämna blodprover för det är ett krav innan insättning av denna medicin.

Jaahaaa, just ja!! Uppsidaysi!
Men jag har redan börjat förbereda Pyret på denna provtagning & jag har köpt Embla plåster.. Så jag kan bara prata å prata om detta å förbereda honom, hålla tummarna att det går att genomföra denna provtagning!!

Men vi kämpar på alla tre här hemma. Trulle har det tufft nu oxå. Ticsen har ökat markant & ADHD'n toppar där oxå & går som en Loop i depression! Tvära kast i turbo farten! !

Han har jätte mycket i skolan med Nationella prov & alla andra prov som prompt måste göras innan terminen är slut! Sen är ju situationen överlag Skit jobbig såklart!

Men han är en Fighter! Han kämpar å sliter!! Jag kan ha överseende med att han hjälper till mindre hemma nu.. Han har nog med krav från annat håll!

Mina Älskade Killar! Mina Krigare! Mina Super hjältar!
Älskar dom mer än något annat! Är så in i helvete Stolt över dom båda!!!

Vi kommer fixa detta, precis som vi gör med allt annat! Men detta kommer bara ta lite längre tid än vanligt.

Men är det en sak jag lärt mig i livet, eller livet lärt mig är: Det finns alltid lösningar på allt men vissa "nötter" är lite svårare knäcka! Men det finns ALLTID lösningar oavsett hur lång tid det tar att hitta dom!!!!!

Nu ska jag ta mig ett långt varmt avkopplande bad med tända ljus & softa musik!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards