Direktlänk till inlägg 11 mars 2015

Idag har vi träffat en av våra Hjältar i livet!

Av Lee - 11 mars 2015 16:42

I dag har vi träffat en av våra Hjältar i livet!

Jag kan dela med mig lite om varför han är våran Hjälte..

Det är en melankolisk känsla när vi glider i kulvertern på väg till 95:an..
Pyret undrar varje gång hur jag kan hitta så bra i de slingrande gångarna "Underground"..
Det är lika jobbigt att berätta varför varje gång..
Han vet men vill höra allt om & om igen..
Vi brukar göra ett stopp vid lek terapin, vinka & säga hej till barnen & gå förbi Rosensalen där jag & Pyret hade en "föreläsning" om vad som skett tillsammans med läkar teamet.. Det skulle varit 25 st ca i salen men det var 125 läkar kandidater som satt knäpptysta & torkade tårarna.

Då va Pyret i ringa ålder 16 dagar gammal & varit på väg att lämna oss 4 gånger.
Det är helt galet när jag tänker tebax! Det är overkligt att vi räddat livet på honom 4 gånger.

1:a gången han fick ett andnings stopp/Anafylaktisk Chock så va han bara 11 dagar gammal. Jag kanske inte behöver förklara känsla över ett sånt Trauma.
Vi hann med fler andnings stopp under dessa dagar innan vi träffade Dr L. Nordvall, Våran Hjälte! Vi har både flygit ambulans helikopter & åkt ambulans i ilfart 4 gånger sen vi kom hem från BB..

Sista gången vi flög in & landade helikoptern på plattan på sjukhustaket så möttes vi av bl.a våran Hjälte.
Han gjorde en blixt snabb anamnes & ställde mig 15 ja/nej frågor medans dom andra kopplade om alla apparater från helikoptern.
Han knäckte ALLT på så snabb tid!!
Pyret var född med Komjölksprotein, Sojaprotein & Äggprotein allergi!!

Vi fick ligga kvar mycket längre på sjukhuset denna gång, nästan 3 veckor. Vi gjorde alla undersökningar man kan tänka sig. Hjärt ultraljud, EEG, Magnet rtg allt!

Kärn frisk liten gosse! Inga skador av andnings stoppen!!!
Men född med Mat allergier!!

Pyret vet om att han gått igenom allt detta & han har många andra Allergier kvar som kollas upp med jämna mellanrum, har även Astma. Men det har blivit mindre & minder på listan "OBS! ALLERGISK MOT"

Så Dr L. Nordvall Överläkare & Professor i barn/ungdoms allergi bl.a är hela familjens stora HJÄLTE! Underbara människa!!
EN STJÄRNA I HIMELEN TILL HONOM!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards