Alla inlägg under augusti 2014

Av Lee - 19 augusti 2014 21:11

Kommer ni ihåg min status & mitt inlägg på Fb om att jag plockade in Rektorn för ett möte på Pyrets skola innan sommarlovet?!

Om inte så en repris!

Jag sprang på Rektorn innan sommarlovet & jag krävde mer eller mindre att han skulle ta sig tid för ett möte med mig. Å det va en sån där "nu på en gång" lixåm!

Vi satte oss på hans kontor. Han undrade såklart vad jag hade på hjärtat.
Jag förklarade att jag behöver veta upplägget & planeringen för termin starten.
Jag var mycket tydlig i vad jag ville ha svar på & jag fick mina svar.

Jag fick oxå chansen att ännu en gång berätta att jag är vansinnigt besviken på Pyrets förra lärare. På hennes bemötande, hennes ovilja att ta in information ang Pyret mm. Å på skolan! Allt kom ut! Å det va så skönt!

Jag poängterade även att jag är fullt medveten om att dom får extra pengar för barn med Npf-diagnoser & dom pengarna ska inte in i deras kaffe kassa utan ska gå till barnet som är i behov av te.x extra stöd mm.

Han blev ju lite paff! Som lite tagen på sängen av allt jag berättade & förklarade!!
Nu är det ju inte så att jag hållt käften under förra läsåret! Jag har slitit som en jävla gnu för att få ut kunskapen om Npf & hur man på bästa sätt bemöter Pyret!! Jag har ett antal dagar i skolan, med Pyret & varit i klasserna & föreläst!! Jag har gråtit av ilska, bråkat & härjat på skolan hela läsåret. Allt för Pyrets skull & för alla andra barn i samma sitts!!

Jag bad även om ett möte med Pyrets nya lärare (för den tidigare läraren har slutat, tack å lov) Detta lovade han att fixa. Mötet skulle varit innan skolstarten. Men riktigt så blev det inte! Har inte hört ett ord från skolan.
Inte förrens idag faktiskt!

När jag hämtade Pyret från fritids så går vi förbi lärar rummen & där sitter även Rektorn.
När vi går förbi så ser jag hur han slänger sig på glasrutan & knackar hårt. Jag möter ett jätte leende när jag tittar ditåt.
Ut kommer Rektorn flygandes, som i en kärleks film & Mannen kastar sig efter sin älskade! Ha ha ha ha ha!

Han ville förklara varför det inte blivit något möte innan skolstarten, att det ska bli ett möte snarast, & han ville kolla av hur dessa 2 skoldagar & fritids dagar varit för Pyret. Han frågade först Pyret & sen mig. Hur vi tycker, hur bemötandet från nya läraren mm varit! Det har varit 2 dagar i full speed hos Pyret & det kommer ta ca 2 veckor innan han lugnar sig. Massor av olika Tics, ADHD'n är i topp! Alla barn är speedade när skolan startar men för dessa barn med Diagnoser så blir allt 1000 gånger jobbigare & större!!!
Han frågade även om jag kunde tänka mig & om jag har tid för föreläsningar på skolan. Föreläsningar för både barn & föräldrar.!!
Svaret är ju givetvis JA!!! JAAA!!!

Jag säger bara WOOOOW!!! SHIT!!! & JÖSSES!!!
Jag hoppas verkligen HOPPAS att detta håller i sig!!!

Men en sak är säker! Jag ger aldrig upp, jag tänker vara den där jobbiga Hygenan i arselet på dom med blåslampa!

Till alla er som kämpar: Ge ALDRIG UPP! Vi är många som kämpar för våra barn!! Tänk på det när det känns fördjävligt!
Du är inte Ensam!!!!

Även om jag har mycket kvar & det är långt i från slut så är sådana ögonblick som idag som får en att förstå att sakta sakta så går det in! Blir genuint glad!!!! Även om jag vet att det Iallafall är för en stund, sen får man vara där & peta på dom igen så är denna känsla super Najs!!

Fight Fight Fight & tillslut så sår man frön som förhoppningsvis blommar tillslut...

Jag/vi har Trulles skolstart på Torsdag. Han börjar då Gymnasiet.. Blir mycket roddande där oxå. Men jag är van & varm i kläderna så vi öser på där oxå..

Idag är idag & imorgon är en ny dag.. Så lever vi.. En timme i taget, ibland en minut i taget..
Det är full fart & Rock'nroll men med så mycket kärlek!!
Jag älskar mina killar över allt annat å jävlar vilka krigare dom är.. Mina finaste hjärtan! !

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards