Alla inlägg under november 2013

Av Lee - 27 november 2013 20:07

Helt serri! Om ni säger till era barn att räkna Får, gör dom då: En, Två, Tre, Fyra mm.?!?!

Oki, jag har gjort misstaget en eller njaa, kanske flera när Pyret ska sova. Han gnölar å knölar om vad han ska tänka på å nu ikväll så kastade jag ur mig (en aning irriterad) "meen räkna Får eller nått"?! Jag är jätte trött å känner mig ett uns less på detta krångel vid nattning. Jaa, jag vet att det blir värre när jag är stinnslig själv men jag är "bara" människa jag oxå.

Han börjar iallafall räkna högt å tydligt:
Pyret: En, Två.. Maammaaa?! Är alla får svarta eller vita?!
Jag: Dom kan ha olika färger, det finns bruna oxå! Eller nått sånt mummlar jag!
Pyret: Oki, hmmm vart var jag nu? Just det, Tre, Fyra, Fe Maammaa?! Vad heter Fårets Tassar?!
Jag: Hmm, klövar?!
Pyret: Aha! Hmm nu tappade jag bort mig igen! Joo, Sex, Sju, Åt Maammaa?! Kan man klippa Fårens hår i frisyrer, typ som Frazze?! (Hund, Pudel)
Jag: "Suck" men lilla killen sov nu! Nu är det god natt!
Pyret: Men det är ditt fel att jag inte kan sova för du pratar heela tiiden!!!

Jag tror jag smäller av! Ha ha ha!

Skulle kunna skriva en Novell av detta för det fortsätter i evigheter. Eller iallafall 15 minuter till med frågor. Men ni förstår själva! Jag kan bara skratta, det går ju inte å bli arg å det löser ingenting. Hahha men va faan! Jag har nu sagt till mig själv att ALDRIG säga: Räkna Får eller nått!

Han sover inte ännu, han ligger å klurar på om han ska ha Får när han blir stor!! Å han kör rammsan: Får får får? Näää, får får lamm!
Hahahaha Älskade lilla Filur Mamma älskar dig såå mycket!

Av Lee - 23 november 2013 10:38

Idag är det en Dos höjning för Pyret.. Känns ganska okey faktiskt. Han har svarat bra på Medikinet. Det som är att hans OCD har ökat en aning. Jag håller tummarna att det inte blir mer nu å att det avtar!! Vet inte om det är jobbigast för honom eller oss med hans Ocd. Troligtvis för honom! Lilla vännen! Meen nu ska jag inte måla faan på väggen utan avvakta å hålla koll så att han inte avviker i annat eller att det eskalerar.

Trulle's gymnasieval står oxå på listan för diskution i dag. Tycker det är fantastiskt å se hans arrangemang i detta :-) Valen är lite knepiga. Men han lockas inte av alla som försöker få elever till sina skolor med lockbeten som: Datorer, Paddor, ¡phones mm. Listan kan göras hur lång som helst av saker dom "prackar" på våra ungdomar idag för att få dom till sig. Helt sinnessjukt, tycker jag iallafall. Men han är klok som en bok å bortser alla Flashiga saker å tänker Ego! I like alo't! Ego är bra så länge det inte skadar andra :-) Han har bestämt 1:a 2:a å 3:dje valen nuu! På Torsdag börjar öppethus Racsingen.

Själv så är jag risig som faan fortfarande, segt skit de här! Inte kuul alls faktiskt! Typ "BLÄÄÄÄ" Men men, det går över sinom tid. Ingen idé å gnälla igentligen men det är lite skönt å göra det ibland ;-)

Have a nice day gott folk! :-) Lördags kraamar till er som vill ha..

Av Lee - 22 november 2013 14:51

Jag är totalt slut! I måndags kväll smällde någon slags influensa liknande tillstånd som en klubba i huvud å kropp! Feber, ett igen murat huvud å ett skelettet som ville hoppa ut kroppen.

Fuck! Har inte tiid med detta va min första tanke! Massor på Agendan å ett Jobb att sköta. Inget jobb inga pengar!
Meen, det gick inte helt enkelt. Fick snällt vara hemma från jobbet å försöka kurera mig så gott det går.

Jo, jag hade massor som var inplanerat å mitt i detta så blev det ett akut besök på Bup igår. Va faan! Det var bara å masa sig till bussen å åka. Ibland finns det inga val i livet utan det är bara att göra! I med mer Alvedon, in i duschen å iväg! Helt färdig när vi väl kom hem. Ännu klenare än innan.

Idag så hade jag igentligen ett val men ändå inte. Det är Gymnasieval ni i dagarna å Trulle ska välja Gymnasium mm. Inriktning/linje har han bestämt förlänge sen, men vilken skola?!??! Här gället det att tänka till ordentligt. Han har sina Diagnoser å sin problematik vilket kräver ett åtgärdsprogram så han kan få allt ifrån talsyntes till muntliga läxförhör mm. Vilken skola kan erbjuda honom det han behöver?! Inte bara prata om det utan i verkligheten oxå!

Så, det är en Gymnasiemässa i Älvsjö idag å imorgon. Såå, jag har inget val här heller! Det är bara att masa sig till tåget med Trulle å åka till Älvsjö mässan!

"Phju" nu är vi hemma igen å det gick över förväntan bra! Han fick ut det han hade som mål för detta besök å vi är nöjda! Nu är han klar med sina skolval så nu är det bara att åka runt på öppet hus på skolorna.. Skit bra känns det faktiskt!

Nu ska jag "bara" iväg ner på ICA, sen hämta Pyret å sen tänker jag släppa allt å bara vara, försöka kurera mig å mysa med killarna hela helgen!

Det här med att ha tid å vara sjuk måste vara en sinnessjuk Myt!! ;-)

Av Lee - 18 november 2013 09:38

I dag är det 3:dje dagen med Medicin för Pyret.. Helgen har gått bra, han har varit lite trött & lite kinkig med mat. Men det är under kontroll. Nu är han i skolan, så vi får väl se hur denna dag går. Jag bara hoppas att denna Medicin är rätt för honom! Vi prickade rätt direkt på Trulle när han började Medicineras för sin AdHd. (Trulle har Concerta och Pyret Medikinet)


Det är ett gissel med Mediciner! Det är en jungel av sorter & det gäller att hitta rätt. Jag är fortfarande klyven ang dessa prepparat. Men jag har lusläst och forskat, pratat med överläkare mm. Jag vet ju att dom fungerar och hjälper till att få ett lugn i kroppen mm. Men det gäller att vara på sin vakt. Bakslag är aldrig bra!!


På något vis så var det liite enkare med Trulle, han är stor å kan prata för sig på ett annat sett än Pyret.. Trulle var med och bestämmde själv oxå. Nu har jag och BUP pratat med Pyret oxå. Jag har förklarat för honom varför och hur den fungerar i kroppen. Han har själv fått berättat vad han tycker är jobbigast med sin AdHd bl.n Det är tur att killarna är extremt talförda, kan säga till och känner sina kroppar väl.


Det som blir knas för mig om Pyrets Medicin behöver bytas ut till en annan sort är att jag tycker att det känns som man exprementerar med honom. Det är såå mycket som måste stämma! Killarna har ju fler diagnoser än AdHd. Dom har även Tourette och pyret har även OCD..

Så ni förstår att detta är inte bara bara lixåm. ALLT måste stämma och man får överväga för och nackdelar.. Självklart så är läkare/ssk mm med i allt detta. Det är blodtycks kontroller, vikt mm


Känns ändå piss jobbigt för mig. Jag försöker att inte projektera min oro men till ingen nytta för dom har ju oxå kännsel spröt som räcker ända upp till universum.


Så nu är det bara att avvakta och vänta ut eventuella biverkningar mm. Men jag hoppas verkligen att detta går vägen, inte för min skull utan för Pyrets skull..


Det är faan inte lätt för dom men det kan bli bättre med lite hjälp på traven..


Älskar mina killar och vill bara att dom ska ha det bäst i livet!!      
Av Lee - 15 november 2013 10:56

Mår inge vidare just nu å är så fantastiskt trött på detta!

Vill bara få kunna koppla av, bara vara, lägga mitt huvud mot en axel å bara andas..

Jag vet varför det är som det är i kroppen men det är till en klen tröst när det inte går att förändra..

Faan Livet är för kort för att bara lajja bort!!   


Mitt mående påverkar mina finaste, det är som en projektil, "Booom" rakt emot dom man älskar mesta av allt i livet. Det gör ju inte att ångesten blir mindre.. Det är ju inte deras fel!!

Jag är Mamma å ska vara den ledande, det är jag som är vuxen, det är jag som ska hålla Skeppet i rätt kurs!! Det är FlippFlopp! Orken är slut, denna pys punka har hållt på på took förlänge nu å det är bara jag som kan få den att sluta pysa. Vill bara att allt ska vara BRA!


Jaja, diagnoser hit å dit.. Vad hjälper det? Jag kan ju få en förklaring till min kropps kaos men jag kan inte skylla på det. Hur skulle det se ut?! Jag har ADHD så det är okey att göra ditten å datten? Aldrig i livet att jag skyller på det! Det är en förklaring på varför min kropp/huvud aggerar som den gör å att allt blit väldigt mycket tydligare, impulskontroll NOLL mm, men det är inget jag skyller på... Men det innebär att jag behöver vara på min vakt helatiden å då emot mig själv. Det är en tuffkamp. Jag matar mina killar att INTE å ALDRIG skylla på diagnoserna!  Ni som vet hur det är förstår, ni som inte vet så kanske ni tycket at "Va, enkel match" Men det är inte ENKELT! Det är skit kul å ha en fartfylld person omkring sig, en sprallig, prat glad mm.. Men energin tar slut lika fort som den kommer.


När ens dagar Kaosar av yttre omständigheter som jag inte kan påverka så kan jag bara "Andas, Andas" Å tänka "det jag inte kan påverka får jag släppa"


Shit vilket tröökigt inlägg! Jag är barnledig ikväll å inatt vilket innebär SOVMORGON imorgon å jag kan göra vad jag vill ikväll, bara släppa å vara..

Jag är nog bara trött å slut å behöver vila upp mig.. Komma i fas igen..


I morgon så är det Fekke dax, jag är inte så sugen igentligen men det blir säkert jätte kul. Jag behöver bara komma överens med mitt huvud å kropp, sen är saken Biff     


Ha en bra dag alla som läser detta å hörrni, va rädda om varandra! SÄG "Hej" till alla ni möter! Va rädda om er själva! Stoor Kraam till er alla!   




Av Lee - 12 november 2013 12:27

Herreminge säger jag bara! Ha ha Så här ligger det till: Pyret skulle åka skridskor idag med fritids på eftermiddagen. Men eftersom han är hemma en extra dag för att ta igen sig efter feber mm så missar han detta.
Jag har hela tiden trott att det är som imorgon men Neej, det är idag.

Han blev helt hysteriskt ledsen å det förstår jag. Han har längtat till detta. Men nu är ju hans Mor så fiffig så jag hastade ur mig att vi kan åka tillsammans någon dag. Självklart är det alltid lika kul å mysigt att göra något tillsammans. Vi brukar hitta på lite bus. Men åka skridskor? ! Ja?! Ha ha ha Jag har inte åkt sedan jag var 14:år!!! Å det är ju några år sedan! Ha ha!

Men har jag lovat något så genomför jag alltid det jag lovar! Så nu ska jag köpa grillor å sen blir det Istid! Kan bli en succé eller så blir det en flopp ;-)
Jag kan ju tjohooa till när första is passet sker om ni vill komma å skratta? Det bjuder jag på ;-)
Jag ska försöka att inte krocka så hårt i sargen när jag inte får stopp på skridskorna. Å det är väl en jädra tur att jag är envis som en Åsna! Ha ha Å jaa, hjälm är ett krav nu förtiden, tack å lov! :-D

Av Lee - 11 november 2013 21:53

Jag å Pyret hade planerat att göra i ordning hans rum ikväll. Rensa bort sånt han inte använder mm. Men mitt i promenaden med Frazze efter middagen så ringer barnens pappa å säger att hans mobil larmar om ett möte kl 18:30!!! Va faan har jag nu glömt bort?! Joodå, det var ett möte ang Trulles Gymnasieval!! Jävla skit! Klockan var då ca 17:30 Å Trulle hade gått på sin Boxnings träning å var inte hemma. Barnens pappa var inne i Stan å på G hemmåt!

Jag har ingen som bara kan kasta sig hit hem till oss hur som helst. Dessutom är Frazze (hund) här oxå. Sen behöver Pyret veta sånt ett tag innan. Impulsivitet är inte alltid lätt. Å ingen framförhållning = kaos

Så en stund efter detta samtal så ringer J (barnens pappa) igen å säger att -" Du, Fredrik kommer hem till dig å jag skyndar mig så fort det går!"

Hahahaha! Men va faan! Jag har ingen aning om vem denna kille är ånhan ska vara i mitt hem med Pyret å hund!?! Pyret har träffat honom förut å blev glad. Men nää, känns så där! Hahha jösses, vi är en annorlunda familj hahaha!

Men det ordnade till sig, J hann hit å då var klockan 18:28 å mötet började klockan 18:30!!! Vi körde en "HiFive" i trapphuset å Jag sprang kan jag tala om! Det är inte så långt tack å lov!

Jag slänger mig in i en propp full lokal å ser en tom stol. Frågar snällt om jag får slå mig ner å det gick bra! Totalt trasch sätter jag mig å slänger av mig jackan. Jag har en koffta på mig å bara en Bh under.
Det jag inte märkt var att en knapp åkt upp, lagomt i klyckan lixåm!!
Jag ser att mannen sitter å iaktar mig å känner mig lite obekväm utan att veta varför han tittar.. Jag sitter å skriver upp allt dom säger så pennan glöder. Hahaha inte förrens syo'na pratat färdigt å jag slår ihop mitt block å blickar lite neråt så ser jag att "Uppsidaisy" å knäpper knappen samtidigt som jag tittar på mannen som stirrat i 30 minuter (min kännsla) å ställer mig upp, drar in stolen å säger "Tack för ikväll" ! Hahaha jag kan ju inte låta bli! Å jag bjuder på den! Hahaha Jag hörde iallafall allt dom sa å jag hoppas att han kunde diskutera senare med sin fru om allt som sa's! Ha ha ha ha!

Å för att tillägga så det som inte står i min almanacka existerar INTE! Å detta möte stog inte i min almanacka! Nu har jag ett rum å rodda i så NattiNatti till alla som får gå å sova ;-)

Av Lee - 8 november 2013 12:19

Jobb helg... Min Bästa Vän Fyller 94år idag.. Jag var hos henne förra veckan, men kan inte åka till henne idag. Det känns i hjärtat även om hon med all säkerhet skulle bli arg på mig om jag kom till henne istället för att jobba. Älskar dig Farmor!!

Ångest för att vi ska sätta in medicin på Pyret i helgen! (Medikinet för AdHd bl.a) My gadd va detta är jobbigt!! Jag har ett knasigt kontroll behov! Jag vill vara där med honom, vill finnas där när detta görs. Ska poängtera att det INTE är för att jag INTE litar på barnens pappa utan det ligger helt hos mig! Killarnas pappa är lika uppmärksam som jag på avvikande beteenden mm å han har full koll! Meeen, jag vill vara där med Pyret! Är klyven för detta även om jag/vi har beslutat mig/oss för detta. Pyret mår så dålig å kan han få lite lugn i sin lilla kropp så är det guld värt. Va lika nojjig inför Trulles medicin insättning. Å där har medicinen gjort under för honom! Så jag försöker tänka positivt men det är såå svårt!!

Nu ska jag iväg å jobba strax så jag säger By By så länge. Ha en bra å mysig Fredag hörrni. Va rädda om er!

Å till Mina Killar: Ni är dom Bästa, underbaraste, finaste i hela Universum! Å jag älskar er såå ofantligt mycket!!

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards