Direktlänk till inlägg 11 maj 2016

Sååå arg NPF

Av Lee - 11 maj 2016 21:29

Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!"
Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi nollställt i 1 vecka! Hans Tics är hemska mot honom som ni sett, hört, sett hans smärta han har i kroppen, så det va ett ont måste att köra igång med den Idag!
Jag har berättar för er om biverkningarna tidigare! Får jag prata med A själv istället?!

Det fick jag & det första jag frågade va: har du ätit hjärtat?! Nej, eller jo Pyttelite frukost bara & jag får inte ta en näringsdryck för vi ska äta lunch om 40 minuter!
Jag är kanske hungrig mamma? Jag har sagt det oxå men ingen lyssnar!
Jag har sagt till dom att det är min medicin! Jag ber honom att ge tebax tele till vederbörande som ringt mig & att han ska gå in i klassrummet igen, vill inte att han ska höra vad jag säger till denna person!

WTF!!! Tacka faan att han har ont i magen, ungen är ju för fan hungrig å har svårt att känna sin egen hunger men ville ta en N-dryck men fick inte! Tebax på ruta ett igen!!

Vederbörande kommer till telefonen igen & jag ifrågasätter va fan hen håller på med?! A är hungrig det är därför han har ont i magen! Å varför får han INTE en N-dryck?! Bl.a kan inte skriva allt jag fick ur mig MEEEN ????

Svaret va: "Oj då! Men han får vänta för det är 40 minuter kvar till lunch!"

I helvete heller får jag ur mig, det är bara att ta honom i handen å gå till köket 10:50 för då öppnar köket för lunch! Punkt slut!!!
Ring mig igen om det blir värre eller inte går över en halvtimme efter intag av mat!!

Aaa vi får väl göra det & vi går väl gå tidigare.. får jag till svar!

Samtal 2 kl 13:00: Då ringer skolan igen & säger att det går inte för han har ingen koncentration, å har fortfarande ont i magen!

Jag får prata med A igen å han börjar stor gråta för att det är ingen som förstår honom, hans känslor, å varför han mår som han gör av sin medicin! Ingen lyssnar!

Så vad gör man?! Jo, man får avbryta allt på jobbet å återigen hämta hem en plutt som känner sig ensammast i hela världen med sitt känsloregister som ingen fattat! Han berättade att det är ingen fara, det är hans medicin som ställer till det, han bad om hjälp, han ville äta men fick inte.. Han VET själv att det hjälper honom trots att han inte känner hunger.. Jag kan tillägga att han ÅT massor när han kom hem!

Detta handlar INTE om att dom INTE ska ringa mig på dagarna! För det måste dom göra, men asså på riktigt!
Vi har halkat tebax 3 år igen känns det som! Vart tog all kunskap som jag serverat dom i 3 år vägen?? Det är som läckande jävla såll!
Så enkelt å säga "krya på dig" A sa varför ska jag krya på mig? Jag är inte sjuk! Det är min medicin som ställer till det! Jag kommer imorgon!!"

Blir till att boka en miljon nya möten!! Ringa en miljon samtal!! Ev skolbyte?!! Det är MuliKnasterKnas i mitt huvud just nu, igen!!

Bäddar ner mig själv, försöka sova en smula om det går..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Av Lee - 4 april 2016 20:07

Kommer inte in på den andra bloggen så det blir ett Pyspunka inlägg här... Pyret somnade, eller däckade rättare klockan 19:10, nerbäddad i soffan med Värmekudde, sitt kedjetäcke & massage.. Tät intill mig.. Helt slut i kropp & själ.. Sådana vans...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards