Alla inlägg under april 2015

Av Lee - 15 april 2015 18:17

Va så glad igår!! Åhå idag är jag ännu gladare!

När man är så här glad & allt flyter på så brukar det hända nått tok! Iallafall i mitt liv.. Men skit i det nu, jag tänker Surfa på "Lycko vågen" å bara njuta!
Klart det är en eller fler motgångar varje dag men när "Basic" flyter så är dom betydligt mycket enklare att hantera!
Å jag får en chans att andas ut & hämta ny energi & kraft..

Va ju ett möte i Pyrets skola förra veckan.. Där bestämdes det ett antal anpassningar för honom.
Åhå hör å häpna! Dom har genomförsts & redan efter 3 dagar iI skolan så har jag en gladare, nöjdare & mättare kille som orkar genomföra dagarna lite längre än förut!
Är så glad! "HAPPY FACE"

Idag när jag hämtade Pyret i skolan så kom ena rektorn fram till mig.. Jag stod å packade ner Pyrets kläder i hans väska å såg i ögonvrån att hen va på väg mot mig men bestämda steg.. Ungefär så där bestämt som om man ses nått på REAN å bara måste ha innan någon annan tar den.. Typ Ha ha ha ha

Det hen ville var för att lite snabbt reka läget för dessa 3 dagar som varit & "Trumvirvel" tala om för mig att det är (under process) med mindre grupper på Morgon fritids.
Jag hörde vad han sa loud and clear, ville avbryta hen men lyckades hålla mig tills hens mening var avslutad. "Klapp på axeln på mig själv" ;)
Dessa mindre grupper SKA vara till våra barn som har det lite extra jobbigt på morgnarna med mycket barn & stoj å stim. Som behöver lite lugn å ro innan frukosten mm. "HAPPY FACE"

Om detta blir verklighet så betyder det för Pyrets del att dagen kommer starta sååå mycket bättre! Å inte bara hans utan alla barn dagar! Mindre grupper = Lugnare tempo för alla!!

Woohoooo!! :D :D Meeen ingenting är klart förrens det är klart... Hoppas hoppas!!

Sen till lite jobbiga moment! I morgon ska Pyrets klass i väg i morgon med parallell klassen.. Detta betyder åka tåg.. Pyret har Katastrof tankar när han ska åka tåg.. Sitter på helspänn, varje liten rörelse blir ett hot om att som: Tåget kan spåra ur, tåget kommer krocka med ett annat tåg, det är för mycket folk, vi kommer att dö!
Att åka tåg för honom tar all energi för flera veckor framöver!
Jag hoppas såklart att han kommer kunna sova gott inatt & somna I tid ikväll. Att han klarar av att äta frukost i morgon bitti mm.
Sen är det allt som ska hända såklart. Alla barn är förväntansfulla. Men för honom kan du köra den känslan × 10.000
Återkommer om hur fantastiskt han haft det som jag verkligen hoppas på att han ska få!

Trulle var det längesen jag skrev något om.. Min stora lilla Skatt!
Mammas lilla bebis som snart fyller 17år!! Ha ha ha ha! Mitt "lilla" Trulle snutt är nu en ung ståtlig man på 189cm lång å behöver raka sig minst 2ggr/veckan!
Va faan hände lixåm?! Ha ha ha!

Min stora Krigare som det går vansinnigt bra för i skolan :) Visst vi behöver köra på såå mycket mer å hårdare än många andra men jävlar va han är duktig!! :) "HAPPY FACE" Hans mentorer i skolan är grymt skickliga! Där finns det inga som helst bekymmer what so ever när det gäller all anpassning å hjälpmedel!

Idag har han genomfört en mumtlig redovisning inför hela klassen (alla gjirde detta) inför Nationella proven i Svenska.

Han gjorde så bra ifrån sig så betyg skalan ligger mellan ett A-C!!
Han va så sjukt nervös inför denna framställan å sååå galet stolt när den var klar! Jag är oxå Stolt!
Det är jag jämt! Vi krigar & Fightas inte bara med dom yttre omständigheterna. Det kriger är litet jämförelsevis med det inre Kaos som är i kropp å huvud 24:7.

Ett stort HURRRA Å GRATTIS TRULLE! Jag hade inga tvivel! Att sen sitt barn så lyriskt lycklig gör att glädje tåraran forsar!

Såå summa sumarium så kan man säga att: DET GÅR BRA NU med det mesta! Åhå som sagt, vi Surfar stolta å rakryggade (som alltid) på denna höga underbara Lycko våg!
Älskar er så mycket mina underbara Söner!

Puss å kram på er finisar! HAPPY FACE!

"Pssst, orkar inte läsa igenom allt så om Dyslexifia alt T9 har tabbat sig så får ni använda fantasin" Ha ha ha ha

Av Lee - 11 april 2015 15:28

Skrev en status på Fb igår morse.. Kan ta den som en inledning på detta inlägg..

"Sitter å pickar med pennan på mitt tomma block.. Sidan är tom.. Detta brukar vanligtvis inte vara något problem å fylla med bläck..
Min hjärna är lika tom som sidan..
Satt igår kväll oxå, men det går inte..
Jag får inte fart på hjärnan! Fook! Möte kl 10:15 i Pyrets skola med rektorer å lärare, resursen!
Igentligen behövs det inget bläck på sidorna.. Jag kan mina killar utan & innan! Jag vet vad skolan behöver göra för att Pyret ska kunna gå i skolan på samma villkor som alla andra barn!!
Men jag har ALDRIG varit så här oförberedd & det är en läskig & ovanlig känsla som inte är bekväm någonstans! Jag är rädd att jag ska glömma bort & säga vissa saker som är skit viktiga!!
Lägger undan pennan, viker ihop blocket, lägger ner det i min väska & Zippar på lite kaffet.. Tar en micro paus, andas, tittar ut genom fönstret i hopp om att min egen blockering ska släppa! Jävla piss ADHD!! Idag är medaljens baksida jävligt dum & jobbig"!!

Det va som ni förstår ett nytt möte på Pyrets skola igår..Till & börja med så mådde jag total piss igår, ångest from hell!! Men jag lyckades genomföra mötet som var att backa bandet i mina ögon.

Jag vet att man behöver prova ut nya strategier hela tiden, se nya vägar.. Meen det går bara att göra EN FÖRÄNDRING I TAGET! Å det är ju ett måste att Pyret är med på tåget annars är all möda lika med noll! Jag får samma känsla vid varje möte & den är: "vad är det dom inte förstod sist? Varför lyssnar dom inte på mig?"

Så det hamnar givetvis i mitt knä att plantera dessa strategier hos Pyret, dock en i taget & inte allt på en gång som en av dom tyckte!

Så imorgon så får vi ha en liten familje överläggning jag, Pyret & hans underbara storebror Trulle.
Det som är underbart i allt detta är ju att Trulle vet utan å innan hur han & jag jobbat med honom själv å det är till en jätte stor hjälp. Dom funkar i princip likadant men dom är givetvis två egna individer & allt är inte lika.. Men i just detta med skol situationen så är dom extremt lika.
Fortsättning följer givetvis å jag ska bli bättre på att uppdatera Bloggen..

Snart kommer mina underbara Diamanter hem igen. Dom fick lite hastigt åka till sin pappa igår em/kväll.. Det tog total stopp för mig & kroppen slog bak ut! Men nu har jag fått vilat upp mig, ( sovit i typ 12 timmar i sträck ) återhämtat lite grann så det känns bättre nu.. Så Lördags Myys Deluxe blir det här hemma kväll!

Hörrni, va rädda om er & era nära å kära! Löööve Boombing så mycket ni bara kan!

Puss & kram på er finisar!

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards