Alla inlägg under maj 2014

Av Lee - 28 maj 2014 18:38

Haft den jobbigaste timmen på mycket länge med Pyret.
Han trode att jag skulle hämta honom på fritids idag, å det var så det va sagt. Men jag fick det stressigt, var i väg med storebror på ett möte Så hans pappa hämtade honom istället.
Jag jobbar imorgon & Pyret ska vara med sin pappa.

Men men & åter men!! Eftersom det inte blev som planerat att det var jag hämtade Pyret så rasade hela hans värld!!

Han ville inte åka med sin pappa, han skulle vara hemma & framför allt: det va inte jag som hämtade honom på fritids! Det blir som ett stort svek i hans värld.

Det är så svårt att förklara med ord hur det ser ut & är när det blir så här! Men tänk ett kaos senario gånger 1000 så är ni någorlunda nära!

Hela detta maximala utbrott handlade inte om att han INTE ville till sin pappa utan att rutinerna & det oplanerade gjorde att det blev totalt fel!
Han saknar sin pappa varje dag så det handlar inte om det!! Å han har det jätte bra där!

Att prat med Pyret som är inne i ett uppror av kaos, förvirring, frustration, ilska över att det INTE blev som han trott & vad vi bestämt är kört! Det går inte att göra sig hörd på något sätt alls, han lyssnar inte! Bara gråter & är förtvivlad!

Här är det rutiner, planerade saker som ska ske i vanliga fall. Inte oplanerade!!

Vi diskuterade om hur vi skulle göra jag å hans pappa när Pyret inte hörde. Ska han vara hemma eller inte. Hans pappa kan komma hit imorgon bitti innan jag går till jobbet istället mm.

Men vi bestämde att Nej, han ska åka med honom hem. Ett beslut som ni förstår skär i hela hjärtat för oss!! Ett beslut av ångest!! Men det är för Pyrets skull! För hur det än är med diagnoser & så så kommer ett sånt här senario utspelas i livet fler tal gånger. Att det inte blir som bestämt, att rutiner inte alltid följs & oförutsedda saker kan ske.


Det är så svårt att förklara men ni kanske förstår?!

För Pyret är detta KAOS när det blir så här, ett KAOS som smärtar på ett sätt som inte alla kan tänka sig!!

Men efter massa kramar & massa pussar så masade han med sin pappa till bilen. Röd gråten & sin gosse Ior under armen.

Nu sitter han glatt i bilen & sjunger för fulla muggar & är glad å är på väg hem till sin pappa.

Vi får väl se om han vill komma hem till mig imorgon eller om han vill stanna kvar en natt till som var planerat från början..

Lilla killen! Det är inte lätt när allt bara faller isär pga att det inte blev som planerat!

Vi har mycket att övervinna & jobba med i kring detta...

"Phjuu" Ångesten man själv bär på när det blir så här är hemsk, både för mig & hans pappa. Men vi förstår vad & varför, det gör inte Pyret! Där blir det KAOS & hela världen rasar sönder & samman!!!

Jag är 100% säker på att dom får en mysig kväll & en underbar dag i morgon trots detta.

Av Lee - 26 maj 2014 10:08

Dax & skriva av sig lite på denna försummade blogg.

Jag har haft egentid i helgen, helt barnledig.
Å jag kan säga utan att skämmas att den var extremt nödvändig & skön. För att orka med allt som livet hör till så är dessa egentid dagar mer överlevnadstid.
Min chans att andas ut, släppa allt & bara vara Lee, utan krav, hänsyn, planering mm. Bara nyttja tiden som JAG vill!

I fredags så var jag bara hemma å mös & pysslade om mig själv.
Hade ställt kl på 10:00 för jag skulle iväg på förmiddagen men jag hade inte behövt göra det. För som ni vet så är det ju så varmt å skönt även på nätterna så jag vaknade sjö blöt kl 8! Ha ha ha Men det gjorde ingeting! Duchade & drack kaffe på balkongen å hade det riktigt bra!

Jag va iväg på ett "möte" i Lördags förmiddag. Ett möte som fått mina tankar att klarna en hel del. Detta "möte" var väldigt oplanerat men överraskande trevligt. God lunch med vansinnigt trevligt sällskap är aldrig fel.

Men mina tankar spinner fortfarande kring dom samtal vi haft den dagen jag & mitt "möte".

Tänk att ett "möte" kan kasta om hela tanke verksamheten. Neeej! Inte kärleskrank!! Visst, en attraktiv snygg man & jävlig trevlig å "normal" i mitt tycke! Ha ha Eller jo lite men inte på det sättet! Jag kan förälska mig i en väska, ett par skor! Jag kan förälska mig i personers personligheter, förälska mig i en själ utan att bli/vara kär!

Å vet ni, jag/vi har knäckt nöten! Nöten om varför allt i relationer inte funkar för mig eller snarare varför det inte funkar för den andra parten!! En jävligt god & fantastisk insikt men oxå lite läskigt.

Lördag kvällen blev ox så grymt trevlig & rolig på alla sätt å vis!

Summa sumarium så har jag haft en grymt insiktsfull, rolig, underbar & fantastisk helg!

Lyckliga jag! Ha ha ha!

Av Lee - 10 maj 2014 12:22

Jag är en helt vanlig människa! Eller?!
Nää, det är jag inte! Jag är unik!

Det finns bara en av mig! Det går inte att byta ut mig på något sätt.
Det går inte heller att göra om mig. Jag kan förändra mig själv men du kan inte gör det.

Vissa saker & händelser har format mig till den jag är, inte bara mitt DNA.

Vissa händelser är ristade i mig..
Dom sitter som ärr.. Ibland är det en sårskorpa över ärren & ibland så är det infekterat..

Jag kan inte förändra mitt förflutna, min tidigare livshistoria. Men jag har tagit hand om den så gott det går i många år med professionella människor om kring mig.

Ibland så faller jag tebax på ruta ett men kommer i fas igen.. Ibland fort, ibland så tar det lite längre tid..

Men hur det än är så är vi unika! Det finns bara en "Jag" & det finns bara en "Du"

Det jag inte accepterar i mitt liv är att vara någons trygghet & inte få den tryggheten tebax..

Jag är rädd om mina vänner, även om vi inte ses jämt, vi ses på tok för sällan.. Å jag vet att mina vänner är rädd om mig!

Jävligt skön kännsla faktiskt!

Va rädd om dig, du är unik! Det är inte farligt & be om hjälp! Å du, va inte rädd å hjälpa någon annan heller!

Vi Homosapiens behöver bli bättre på att bry oss om andra människor! Inte för en egen vinnings skull utan för en medmänniskas skull!

Stor Kraam på er & ha en grymt skön Lördag! Det tänker jag ha! Jag tänker se till att den blir bra!

Av Lee - 4 maj 2014 14:24

Vi har varit hos min älskade farmor idag jag å Pyret.
Det blev en spontan resa dit & vi åkte tåg. Pyret har jätte svårt med dessa spontana utflykter men det gick bra till slut.. Hela tågresan som tar 20 minuter ca så satt han å hörde varenda ljud från tåget å satt på helspänd hela resan för tåget kunde faktiskt spåra ur!!. Men han var super duktig!! Å var mycket nöjd när vi klev av tåget!
Det är inte så enkelt att förklara tvångstankar men ni som förstår vet vilket projekt han gick igenom å visste samtidigt att det kommer en hemresa oxå..

När vi kommer till Korttids så sitter Farmor & 3 st andra Damer & spelar Memory.
Farmor blir såå lycklig när vi kommer & stolt som en "Tupp" lilla gumman!

Dom har suttit & spelat en stund berättar personalen & dom va på väg att avsluta ett "parti". Men när vi kommer så lägger Pyret av ett glädje tjut över spelet samtidigt som han tycker att det är en aningen märkligt att dom spelar ett spel som han brukar spela på sitt fritids!

Jag förklarar lite snabbt att det inte spelar någon roll hur gammal man är för att spela Memory
Men jag förstår givetvis hans förundrande tankar ha ha ha! Dessutom att det är 4 söta dementa damer som sitter å spelar & ingen av dom har direkt någon koll på läget..

Alltid när vi kommer så tycker alla att det är så mysigt å Farmor får slåss lite för Pyrets Uppmärksamhet vaje gång. Men han är en klok liten kille å förklarar 100 gånger för dom andra att det faktiskt är hans "gammelfarmor" som vi hälsar på! Lika Vänligt men bestämt alla 100 gångerna! Ha ha ha Han är van från mitt jobb, tack å lov! Ha ha ha!

Men iallafall så börjar dom en ny omgång å Pyret sopar mattan med dom alla i detta spel & får applåder å hejjar rop från damerna & extra från Farmor som är ännu stoltare över ett sånt klokt Barnbarnsbarn med "super minne" Ha ha ha Sötaste farmor!

Pyret hade ett grymt tålamod med dom alla 4 måste jag säga! Han höll ordning på vems tur det var å hur många gånger dom fick vända korten mm. Jösses! Ha ha! Men det var SÅ MYSIGT!!

Känns så fantastiskt & åka dit å vara med henne en stund men lika sorgligt att åka från henne! Nästa gång vi åker så ska vi välja en vacker, varm & solig dag så vi kan "gå" till Centrum å shoppa lite & äta mjukglass!
Det är fachinerande med demens för Farmor "lever" över 40 år tebax i tiden med Farfar som inte varit i livet på 40 år men kommer alltid ihåg oss när vi kommer! (Eller när jag ringer) Stenkoll på att det är jag å Pyret..

Älskade lilla underbara fantastiska Farmor!





Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards