Alla inlägg under maj 2013

Av Lee - 27 maj 2013 13:42

Det har gått 30 minuter å jag är såå rastlös! Lite pirrig å förväntansfull oxå. Det görs i detta nu en 3 timmar lång Psykologi "utredning" för te.x AdHd. Mina egna tankar far å flyger högt å lågt. Vad ska då inte Trulles göra? Jag har ju alltid varit med inne på rummet när andra tester mm gjorts men detta får jag inte vara med på.. Vilket oxå är bra, men jag vill ju veta vad dom gör. Vill vara med lixåm. Jag har jätte tråkigt! Sitter å häller i mig Neskaffe, tuggar frenetiskt på ett äpple så dom som sitter lite längre bort blir lite störda av. Ha ha å efter som jag är som jag är så kan jag inte låta bli å tugga lite hårdare å fortare! Inte smaska för det är det värst jag själv vet! Men jag tycker det är lite störande att dom sitter å glor! Kanske ska erbjuda dom en tugga eller två? Eller rent av ett eget äpple?! Åå, klockan går väldigt sakta! Tycker ni jag verkar stressad? Mmhmm, det tycker nog jon i receptionen oxå! Asg! Jaa, just det. Hon i receptionen ja, hahahaha Hon var väldigt över trevlig sen sist. Ha ha Jag å Trulle glider fram dit när vi kommer in här å jag säger artigt
- Hej! Nu ska det bli kul nå se om vi har bättre lycka denna gång! Ha ha jag tyckte nog att det var mycket roligare än vad hon bakom disken tyckte! Ha ha ... Barrammbarrammm! Vad ska man hitta på för något att göra? Det finns ett Hockey spel här å Fia med knuff å lite annat smått å gott.. Kanske ska fråga dom som fortfarande sitter å glor om vi ska ta ett parti?!

Av Lee - 17 maj 2013 21:28

Vet inte vart jag ska börja i allt som varit sen jag bloggade sist..
Meen, det har varit å är en mycket intressant tid i mitt liv just nu. :-)
Men det händer konstiga saker omkring mig. Är som en magnet för både gott å ont.
Jag skrev vid något tillfälle i min blogg tidigare att det händer saker runt mig ständigt. Att jag hamnar i situationer som bara händer mitt framför ögonen på mig. Detta är inget nytt, det har varit så så långt tebax jag kan minnas i mitt liv. Så jag gör en återkoppling till ödet här i dag.
Vi tar en kryssning som jag var på för exakt en veka sen. Allt började en vecka innan vi skulle åka. Så här är en sammanfattning:

Fem dagar innan vi ska åka så kommer jag på att mitt leg har gått ut (det gick ut den 20 aug 2012!!) Ha ha ha ha Men jag har ju klarat mig på de å inte brytt mig om att göra ett nytt helt enklet. Men detta bolag vi ska åka med är Väldigt noga med giltiga identifierings bevis! Å eftersom mitt leg har gått ut så måste jag ha en närstående släkting med mig, typ en syster. Alla jobbar ju på dagarna, så även jag å tiden är ju knapp! Så jag gör en helt vansinnig chansning å tar med mig en vän till polisen å spelar "dum" .. Jag har efter detta lärt mig att det INTE går att lura polismyndigheten! Ha ha ha!
Jag ringer bolaget vi ska åka med å berättar mitt dilemma å spär på till dom att detta var ju en överrasknings resa som jag fått av mina vänner! Å vad gör jag nu utan giltigt leg?!?! För detta kunde ju inte mina vänner veta jue ;-) En mycket hjälpsam kille på andra sidan luren kunde ju inte garantera att jag kom ombord för det berodde på vakterna!! Ok, nu får jag ju hoppas på att dom är snälla å jag får smöra på som satans helt enkelt om det uppstår vid ombord stigning!!
Äntligen blev det Fredag! Jag jobbade till 14:00 å direkt bussen till terminalen skulle komma kl 14:20.. Gått om tiid jue! Jag pratar med några av sällskapet som skulle hoppa på innan å dom satt glatt på bussen. Men sen händer det nåt märkligt, buss faan svänger inte av ner mot mig utan fortsätter på motorvägen! Min syster som sitter på bussen ringer mig förvivlat förbannad å pratar med sin buss chaufför. Han säger att det inte är något problem utan jag kan hoppa på där jag var.
Meeen! När bussen kommer så får jag inte komma på för jag har ju ingen biljett!!! Näää, för den har ju dom som sitter på den andra bussen på motorvägen! Jaaa, jag va ARG Kan jag tala om!! Flyy förbannad! Bussen åker å jag står kvar! !! Tanken for givetvis på att "spring till tåget, fort!! " men pendeltågen är inte i bruk å det finns ersättningsbussat till stan!! Å den skulle gå 30 min senare å tar typ 1, 50 minuter! Inte en chans att jag hinner till båten dårå!! Ringer runt till mina vänner å får tag på en vän som släpper det han håller på med å kastar sig in i bilen å hämtar mig å kör mig in till termenalen! Väl framme så var det lycka! Men ändå oro för mitt jävla leg mm. Men det gick jätte bra, dom kollade knappt Ha haha All denna oro i onödan å råddande hos Polisen mm. När vi väl kommer ombord å går till baren så händer något som jag tror att jag aldrig varit med om faktiskt! Tänker inte gå in på detaljer men det var magi i blicken!! Wooow! MAAGI!! Jag å mitt sällskap drack upp det vi köpt o baren å sen gick vi till hytten för dusch å piff mm. Jag kunde inte släppa dom MAGISKA 5 min i mitt liv som just skett. Det var så uppenbart att min syrra undrade vad det var som hände! Jag fattade ingenting! Vi glider ner till barerna å det första vi träffar på är ett Gäng från Sundsvall så har Svensexa för sin vän. Detta anamade vi allihop väldigt kvickt å sminkade å piffade till denna Jimmy till en riktig heting! Hahaha sååå sööt! Vi blev oskiljaktiga med detta fantastiska gäng hela kvällen å natten. Men denna Magiska kännsla var där hela tiden! Kunde inte släppa tanken på denna blick! Vi rockade loss med Sundsvalls ligan, jag var faktiskt uppe på scenen å sjöng karaoke med den blivande brudgummen å massa annat kul. Faan va kul vi hade! Hahahaha galet! Men när vi sjungit klart till slut så råkade jag springa rakt i armarna på denna Magi!! Schapääng bara, ni vet.. å jag vet inte vad jag ska säga men vi har varit nästintill oskiljaktiga sen den Schapäängen. Dagen efter så gjorde vi det man brukar på en båt, återställare! Många ;-) Näärå, eller joodå! Hahaha Men sen hände det något vidrigt, märkligt! Dom skulle ut på däck å röka å jag gick med. När vi står där ute så står jag vid "relingen" å ser ut på det vackra havet. Helt plötsligt kommet en man SPRINGANDES UT å typ kastar undan oss tre som står där å tar två kliv upp på relingen å är nästan över bord!!! Vi får tag på denna man som skriker att "JAG SKA HOPPPA, SLÄPP!!" Han kämpar på ordentligt bra men vi släpper inte greppen vi har. Det slutade iallafall med att vi lyckas få över denna sjuka stackars man på rätt sida om båten å släpar/bär in honom å tillkallat vakter som sen tar hand om honom.

Vad säger ni om Ödet?! Från början till slut så kan jag säga att hade jag inte trott på ödet innan så skulle jag definitivt tro på det NU!! Helt klart att allt har sin mening här i livet! Det är min tro iallafall! :-) Btw,I morgon så ska jag träffa denna Magi! Oojjj! Ha haha!

Av Lee - 3 maj 2013 15:48

Okey! Jag har peppat Trulle som en took inför denna dag! Han har absolut ingen som helst lust att träffa en Psykolog i flera timmar!! Det ska kollas upp om han har ADHD oxå, å en rad av inteligens tester..

I morse så tyckte han att vi lika bra kunde skita i å åka till BUP, han låg bra i sin säng tyckte han. Å jag kan förstå honom fullt ut i hans tänk. Men denna dag är viktig för honom och oss så det var bara upp å hoppa   

När jag väl kommit iväg hemifrån med Pyret som till varje pris skulle med oss till BUP å ville till varje pris inte till dagis!! Men han gick med på att få cykla till dagis, "phjuuu" så var Trulle uppe å fick motstävigt i sig lite frulle.

(Jag kan ju passa på att säga att min egen impulskontroll ligger under minus strecket just nu, så jag är inte så rolig att bråka med om jag uttrycker mig så. Men jag är snäll ;)

Vi kom iväg till bussen å då pluggade vi in Spotify båda två å satte oss på varsit säte, inte brevid varandra för det blit sååå trångt då enl Trulle Ha ha ha Å mamma är sååå Piiiinsam!! Ha ha ha

Nåväl,väl framme i Enköping så fick vi stressa på lite grann för bussen håller aldrig tiderna. Kommer upp lite flåsig till BUP,går fram till receptionen å då säger hon bakom "disken"

- Men ni har ju avbokat tiden idag! Å dessutom är Mathilda sjuk idag!!

Oboj säger jag bara, vad jag blev förbannad!

Jag har fanimej INTE avbokat denna tid, jag ringde henne för att kolla om vi kunde boka om tiden till en annan dag, vilket inte gick så jag behöll denna tit som va idag!

Detta talar jag vänligt men mycket bestänt till denna stackare som stod där. Då säger hon att dom ber så mycket om ursäkt att dettta blivit ett misstag!!

Ett misstag får jag ur mig, jag har tagit ledigt föt Trulle från skolan å han hade dessutom ett MatteProv idag, å jag har tagit ledigt från jobbet!

Också detta talar jag om för denna arma kvinna, lite mer ovänligt men fortfarande Bestämt!!

Faaaaaan! Det är KAOS hos mig själv å nu ska dom oxå Jävlas!! Ghhhaaa!

Trulle har förberätt sig för denna dag, vilket tar massor av energi å en stor oro!! Faaaan! Han blev givetvis skit förbannad han oxå. Lilla killen! Vi gick därifrån AS FÖRBANNADE!! Det slog mig senare att undra om det hade stått en Psykolog å tittat å lyssnat på mig, vad skulle det bli för analys av detta beteende?! Ha ha JAA, Jag har ADHD OKEY!!! Hahahaha Men när vi lugnat ner oss efter ett tag å fått ur oss all besvikelse så kom vi ju på att vi har ju faktiskt en heeel dag bar han å jag utan lillebror!!

Då känndes det lite bättre. Så vi bestämde att vi skulle ha en super mysig dag tillsammans han å jag!!  

Vilket vi också har haft!! Så här är det annars, att vi kan bestämma att vi ska göra saker Trulle å jag själva när Pyret är hos Pappi. Meen då kommer det alltid något annat "ivägen" Å jag förstår honom, han är snart 15år å hans kompisar är ju liiite ballare å ungås med än sim Mor Ha ha ha ha

Men nu var vi inte hemma så då var det inte lika Piiiin å hänga runt med mig   


Nu har han åkt till sin Pappi å ska sova där inatt å Pyret blir hämtad av sin kontaktfamilj på dagis idag, det är Jobb helg för mig i helgen. Trulle åker till sin imorgon..


Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig för riktigt.. Ser mig omkring å inser att det blir inga problen att få denna kväll att gå! ASG!!!

 

Så trots allt att dagen inte blev som den skulle så har jag ändå haft den mysigaste dagen på länge med Trulle å det värmer gött i mitt Hjärtat!!         



Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards