Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Lee - 13 mars 2013 10:41

Den lilla luft jag lyckats få tebax efter igår äe som bortblåst efter lämningen av Pyret nu på morgonen.

Jag haffade en av hans "pedagog" å förklarade vad som sas igår på BUP å vad dom kommit fram till. Att han har 2 skilda diagnoser och att det krävs anpassning för båda två. Å håll i er nu, för svaret löd:

" Det är onödigt att dra igång något med sånt nu för att han har bara några månader kvar hos oss för sen tar skolan över"

Vad ända in i helvete!!!! Det är för faan MITT barn som jag lämnar där ca 5 dagar i veckan å det är inte förrens i Juli som han slutar!! Mattematiskt så blir det ca 600 dagar som han ska vara på Förskolan vilket är lång tid när allt är KAOS för honom där!!! Han ska ha sin rätt till ANPASSNING oavsätt om det är en vecka kvar eller 600 dagar!!

Jag är så jävla ARG!! Mitt barn har lika rätt att kunna gå till Förskolan å ha en bra dag som alla andra oxå! Han ska INTE behöva ha ångest på kvällarna å sömnsvårigheter för att dom såkallade "pedagogerna" inte tycker  att det är sååå lång tiiid!!!

Det brinner i huvudet på mig å hon blev varse om att detta är INTE acceptabelt beslut från förskolans sida att göra en sån bedömmning!

Dom har gått å tjatat om att dom behöver papper på Diagnoserna å nu har dom föör faan det meen då skyller vi på annat!!

Får sån Ångest själv att behöva lämna honom där. Men om jag inte jobbar så får jag inga pengar, inga pengar ingen MAAAT!!


Nu sitter jag å försöker få tag i Behandlingsenheten så dom kan hjälpa mig i detta å jag vet att dom kommer bli lika arga som jag!

Super å ha dom men varför detta motstånd HELA TIDEN??!

Det handlar inte om pengar för detta handlar om förståelse å bemötande, kunskap å anpassning. Det kostar ingenting!! Små enkla medel för att MITT/VÅRAT BARN ska ha en själig vardag på förskolan!!


Såå less just nu på detta Krigande heela tiden!! Så ARG å LEDSEN!!

Varför detta motstånd från Förskolan???? Kanske för att dom förstår sina egna brister i allt handlande?

Jag har ingen aning men MIN son har lika rätt som alla andra!

Pungt slut!!



Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards