Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Lee - 3 mars 2013 19:24

Vilken känslostormande dag.

Glad..Ledsen..Ångest..Glad..Deppig..Besviken..Ånge
st!!

En flippfloppDag helt enkelt.

Dagen startade jätte mysigt. Kaffe å frukost vid Tv:n å Vasaloppet men Killarna.

Sen så finns det yttre störmoment som te.x FaceBook.. Det som är knas med den sidan är att jag så markant ser Orättvisa å nu pratar jag om privat Orättvisa.. Ibland så skiter jag i det men när jag har en Flippad dag så är det svårare att borsta av mig sånt. Ångest!!

Förmiddagen fortsatte bra, Va ju å tittade på Mojje! Ha ha ha Mammas favvo ;) Jag uppskattade honom mer än vad Pyret gjorde Ha ha ha. Trulle va inte med på detta för de är ju " AAASSS TÖÖÖNTIIIGT" å titta på Mojje!!! Hade det varit Labyrint, Sebbe Staxx, Kartellen mfl så snackar vi annat när det gäller Trulle :) Men jag kan ju inte sticka under stol med att jag stor diggar dom oxå! He he he

Senare på eftermiddagen så var det dax för Panikångest för typ 5:te gången.. Jag har andats i fyrkant så jag tappat andan nästan, men till ingen hjälp med denna teknik idag inte.

När man har en Tonåring (snart 15) som är i sitt Esse med sina Testosteron Kickar på det så blir det lite kaos hos mig. Jag försöker ta det lungt, lyssna, förstå MEN när man får blicken " Du fattar ingeting" tebax så blir man matt. Herre gud! Jag har idag varit tvungen att berätta lite hur min Tonårstid såg ut till å från för att jag vill att han ska förstå att jag faktiskt vet vad jag pratar om!( jag ville helst inte prata om den men det va väldigt nödvändigt idag) Shit, det är en miljon gånger värre nu än då med Droger, Fighter,  Vapnen mm. Där av Ångesten jag fortfarande har inom mig startade igeeen!   Trulle måste lära sig att av handling blir det konsekvenser!! Sen vill jag inte bli jämförd med vissa föräldrar!! För hur många gånger får man inte höra "Ahaameeeen, den får, dom får ju" Näää, den biter inte på mig! För att ro det eller ej så Finns faktiskt dom föräldrar som tycker det är okey att Ungarna sina röker en Brajja till å från så länge det inte blir för ofta!!  Man blir faan mörkrädd när man hör sånt!!GHAAAAA!! Vilka sjuka jävla föreblider!! Idioter!!!  Nu handlade INTE min å Trulles konflikt om Droger!! Bäst att tillägga det!!!

Meeen Det är en tuff å grym värld våra barn växer upp i.. Hööövvva!!

Ångeeest!


Alla dessa val man behöver göra åt/ tillsammans med sina barn, att alltid finnas där oavsätt om dom gjort fel eller rätt. Att lyssna å vara lyhörd för signaler å beteenden. Att trösta å skratta med, aldrig åt. Att inte acceptera vad som helst, sätta gränser, ha regler. Respektera andra, men inte ta obefogad skit. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Att lära sig att ta Konstruktiv kritik. Att inte med avsikt såra någon annan.Kunna stå för sina misstag å säga förlåt även om det redan är försent.mm Listan kan ju göras hur lång som helst. Man kan inte uppfylla allt detta på samma gång. Men en sak vet jag att Respekt ger Respekt. Att kunna vara öppen med allt, prata, diskutera saker, att vara hård men rättvis. Allt Detta tar kraft från en Mamma/ Pappa men det är vi som ska visa våra barn hur man ska vara.. "barn gör inte som man säger, dom gör som man själv gör"

Nu låter detta som att jag vore värsta super Morsan å det vill jag absolut Inte påstå!!! Å skulle aldrig påstå det heller!!!! Jag gör inte allt rätt jag heller trots att jag är  "vuxen" ..Det är omöjligt att vara prickfri! Men jag har mitt i bagaget å vill INTE att mina barn ska behöva ha samma skit i sin!

Som det gamla ordspråker " Även solen har sina fläckar"

Det finns en risk att jag får skit för det jag nu skrivit, men kom ihåg att detta är mina tankar/ord/funderingar ingen annans!

Om jag har en jobbig FlippFloppDag? Jaaaaa, det har jag.. Men i morgon är det en ny dag med nya möjligheter!!

Å till mina Hormon paket vill jag bara säga Att Jag Älskar er såå mycket trots att jag är den jobbigaste Mamman i världs Historien ibland! Men det är min uppgift, att vara som en Blod törstig Hyena i rövva på er! Ha ha ha Bara att gilla läget ;)


Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards