Alla inlägg under oktober 2014

Av Lee - 27 oktober 2014 18:38

KnasterKnasFlippFloppKaos!!! Om jag tycker att detta är jobbigt vad tycker då inte Pyret?!

Så mycket av allt just nu! Det toppar i allt & på samma gång! Jag önskar jag kunde ta över allt så han slipper!
Men det är ju omöjligt!

Men jag kan anpassa, ha framförhållning, strategier & planering!!
Jag får med knivhugg i mitt hjärta lyssna & bemöta en hysteriskt ledsen liten kille som är såå trött på sig själv just nu!!

Han är trött på alla störande Tics som begränsar honom & som ger honom fysisk & psykisk smärta!! Han blir arg på sig själv för att det är omöjligt att stoppa dom!! 6st olika Tics är igång!! Han orkar inte & blir jätte arg & ledsen!!!

Han är trött på sig själv för att hans impulskontroll är på minus!! Han blir arg för ingenting & på andra! Får ångest & skam känslor!!! Konflikerna är ett Faktum!!

Han är sensoriskt kännslig för beröring! För alla kläder & skulle helst av allt vilja vara naken 24:7 för att slippa smärtan på huden! Det går inte att ta i honom utan att skriker av smärta!! Alla ljud är 1000ggr förstärkta!! Konflikerna är ett Faktum!!

Han är rädd för massor av saker & räknar & behöver göra allt i en viss speciell ordning!! Avbryter någon honom så behöver han göra om allt från början! Kan inte gå vissa vägar, aldrig ojämna siffror mm!! Å även här är konflikterna ett Faktum!!

Mitt älskade lilla Barn!! Mamma gråter när du somnat för jag kan inte visa mig ledsen framför dig nu!! Du har det så jävla jobbigt redan å mina tårar skulle göra dig ännu mer illa!!
Om jag kunde skulle jag ta allt så att du slapp detta helvete som det är just nu!!

Älskar mina barn, mina krigare över allt annat på denna jord! Men jag kan inte göra mer än det jag gör för att underlätta för dom när de "Toppar" Känslan av maktlöshet är ett Faktum! Trösten är att det dalar om ett tag! Det lägger sig något men försvinner aldrig helt!

Av Lee - 16 oktober 2014 18:05

Någon annan som känner att ordet MÖTE är bekant?!
Joo, jag tänkte just det. Många gör det, inget konstigt kanske ni tänker?
Alla har möten någongång & vissa har det väldigt ofta.

Dessa veckor har jag lyckats slå personligt rekord. Å då är det 9 möten på 2 veckor!

Jag tänker så här: När ska instanserna börja med helg Möten?! Känns extremt angeläget för min egen del.

Jag jobbar oregelbundna tider vilket innebär lite tid till just detta ämne: Möten!

Så om Skolan/orna, BUP, Behandlingsenheten, Läkare, Habiliteringen, Elevhälsoteamet mm mm skulle ha helg öppet så skulle det göra en enorm skillnad för mig! Å säkert för många andra oxå!

Smuttiputti lixåm å slippa ta ut VAB, Semester eller i värsta fall vara sjukskriven själv. För i detta mötes kaos så är det ju bra om arbetsgivaren är med på noterna. För hur det än är så blir jag borta liite mer än andra. Det är inte för att jag vill utan för att det inte går att lösa på annat sett. Jag jobbar kommunalt så för mig är det kört! Vet inte, kan ha fel nu men jag har fått en kännsla av mer humanitär karaktär i den privata sektorn..

Blir kanske ramaskri nu från er privat anställda som har en "Hitler" & barnfri/lös arbetgivare som är karriärs kåta & jobbar privat!? Dom finns överallt så klart! Men detta ÄR MIN känsla!

Jag lägger in om ett veto om detta till Regeringen för jag är långt ifrån ensam!!! "Helg öppna instanser" PUNKT!!

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards