Direktlänk till inlägg 19 januari 2016

Fixa eller bli fixad! Såå rädd för mig själv just nu!!

Av Lee - 19 januari 2016 21:46

Helvetes jävla satan säger jag bara!!!

En liten resumé: Pyrets underbara klassföreståndare är sjukskriven & har varit det sen innan jul lovet.. KAOS!!
Pyret saknar henne & det är knasterknas i klassen när hon inte är där!! Han sa igår "Mamma jag saknar T's skratt! Jag saknar henne, hela henne"
T är en av Pyrets FÅ trygga vuxna i skolan!!
Dessutom är hans resurs borta, å har så varit sen skolan drog igång igen!!

Detta resulterar i att det är olika vikarier i klassen & varannan dag så får han en resurs som oxå varierar från gång till gång! Sällan samma!!

Foook this shit!!! Vi har nu ett barn som är i KAOS & då menar jag i KAOS!!!
8 Tics har slagit till & alla annat är i Topp!!!
Hans dagliga rutiner i skolan är BORTA!!!
Han klarar inte av att äta för att han får inte äta i grupprummet som han SKA enl hans anpassning!!!
Han får INGET gjort under lektionerna för att han får INTE lugn å ro!!! Han får INTE sitta i grupprummet pga personalbrist!!
ALLA rutiner ALL trygghet för att veta hur dagen ska de ut, ALL anpassning är putts väck!!! FINNS INTE!!!

Allt detta resulterar i att vi har ett barn som är medicinerat med Concerta för att klara av sin dag i skolan som är UTAN MAT från 06:30- 16:00!!! Han får INGENTING gjort på dagarna!! HAN ORKAR INTE för att han för att han KAN INTE ÄTA i matsalen!!! Han så jävla trött & så jävla hungrig när jag kommer & hämtar honom i skolan!!!
Ett barn som inte blir uppfångad av någon trygg vuxen!! Ingen vägledning, ingen som kan hindra honom!! Ingen som finns!!! Ingen som ser honom när han behöver ticka av sig!!! INGEN SOM HJÄLPER HONOM!! Han är som en tickande bomb som när som helst är redo att dettonera!!!
Han tok blöder näsblod, gråter på kvällarna av trötthet & utmattning!!! Han orkar inte med sig själv!!!! Sömnsvårigheter, vaknar på nätterna av sina tics!!!

Allt detta för att skolan INTE får in personal påstår dom!!!

Jaa, ni som följer våran resa VET att jag bott i skolan långa perioder & kämpar å sliter i möten mm för att han ska få rätten till allt han har rätt till att få!!! Kämpar tillsammans med alla, BUP, Behandlingsenheten mm! Sååå, Neeej jag har inte köpt läget dessa 2 veckor som gått!!

Såå vad har jag för val nu?!?! Hmmm låt se... Antingen så låter jag honom må så jävla psykiskt dåligt & vara i skolan helt själv... Eller så Vabbar jag honom & är med i skolan imorgon så att han kan äta & få nått gjort på lektionerna i lugn å ro, slippa prestationsångest ångesten, få en lugn skoldag?!?!
Inte så svårt val va?! Nääää inte mycket!!!

Är Sååå rädd för mig själv just nu.. Rädd för att jag är så in i helvete jävla arg å ledsen så jag vill inte vara på andra sidan när jag kommer till skolan i morgon!!

Behöver tillägga att det finns underbar personal på skolan!! Men dom skriker för döva öron dom oxå!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards