Alla inlägg under december 2014

Av Lee - 2 december 2014 09:45

Sitter hos Rektorn på Pyrets skola.. Sitter själv för jag bad om en stund i lugn å ro.. Reflektion! Detta handlar varken om mig eller Pyret.. Ska försöka göra en lång historia "kort"

Jag hamnade mitt i en explosions konflikt mellan 2 st föräldrar & ett barn..
Ett barn som gjorde allt i sin makt att försöka ta sig loss ur föräldrarnas grepp..
Pyret backar & tittar förtvivlat på mig med rädda bedjande ögon.. Ser att tårarna är på väg.. Jag tar oss förbi kaoset, går in med honom till hans enhet..
Vi sätter oss I soffan & kramas hårt..
Sen kommer kommer frågor som, "varför gör dom illa barnet, varför skriker dom båda 2 på barnet"?
Rektorn kommer in till Pyrets enhet, hög röd i ansiktet & en förvirrad sökande blick..
"ÅHÅÅÅ VILKEN TUR ATT DU ÄR KVAR" Säger han högt! Å tittar på mig!
"JAG BEHÖVER DIN HJÄLP! HAR DU TID"?!
Tankarna far runt i mitt huvud! Varför då??
Klockan ringer in & det är dax för Pyret att gå in i klassrummet..
Pyret säger: "Mamma det är okey med mig nu, gå & hjälp till du"
Älskade lilla barn! (Han förstod fortare än mig trots att han inte fick svar på sina frågor) varför jag skulle hjälpa till!
Pyret viskar i mitt öra: "Mamma, jag tror inte barnets föräldrar förstår. Men det gör du"

Jag pussar & kramar Pyret 10 gånger (rutin) säger att jag älskar honom & att han ska ha en bra dag & påminner honom att det är hans pappansom hämtar honom idag..

När vi kommer in till rektorns rum sitter Mamman å gråter, skriker. Pappan sitter å fullkomligen kokar av ilska.. Barnet är inte med.

Känner att ok! När blev jag skolans konflikhanterare & psykolog lixåm??

Men detta handlade om bemötande av ett barn som precis blivit utredd för ADHD. En Affekt!! 2 st förvirrade föräldrar, ett mycket förtvivlat & kränkt barn! 2 st föräldrar där allt kommit som en Chock!

Mycket märklig start på denna morgon kan jag säga! Men det gick bra. Men detta är åter igen inte min "bag" att lösa igentligen.. Skolans Ssk var inte på plats & Inte kuratorn heller..

Det slutade iallafall med 2 föräldrar som är hemma från sina jobb idag, totalt utmattade, psykiskt slut & ledsna över denna morgon.. Ett barn som är MINST lika slutkörd!
2 st föräldrar med en stor portion av dåligt samvete & ångest.. Ett barn med en miljon gånger alla deras känslor som dessutom ska vara på skolan hela dagen & föröka få något gjort på lektionerna!

Det är INTE LÄTT! Jag vet!! Att välja konflikter är skit svårt!! Allt är skit svårt FlippFloppKaos till å från.. Men jag vet att det finns god hjälp att få om man vill & ser!!. Nu är inte jag den goda hjälpen!!

Nu ska jag gå hem, dricka kaffe, ta en lång dusch & sen gå å jobba..
En huvudvärks tablett eller 2 vore nog på sin plats oxå..

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards