Direktlänk till inlägg 6 april 2016

Förvirring från alla håll.. (NPF)

Av Lee - 6 april 2016 09:25

Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där..

Fattade ett eget beslut i dosminskning av Intuniven igår! Fanns inga andra allternativ!!
Blev ett stort pådrag på Behandlingsenheten efter första samtalet igår morse med tanke på Pyrets extrema reaktion på denna ökning som i sig va minimal men i hans kropp så blev den ett monster utan dess like!!
Grejen är den att Läkarna, sköterskorna, behandlare där har inte varit med om detta tidigare heller!

Meeeen! Mina tankar är explosiva just nu.. Jag som Mamma, som mitt/ mina barn har ett 100% förtroende för ger honom något som gör att helvetet själv bryter ut i hans kropp!!
Ger honom något som ska enligt medicins forskning MINSKA Tics INTE Öka dom!! Så nu får jag jobba upp förtroendet igen & hoppas på att han kan lita på mig när det kommer till Medicin ändringar i framtiden!!

Läkarteamet är lika förvirrade som jag/vi är!!
Har telefonkontakt med dom idag oxå.. Å vi ska dit på ett redan bokat besök imorgon..
Detta är såklart slitsamt för oss alla i familjen.. Man blir rädd!!! Det är så jävla hemskt!!

Idag är han en aning lugnare i kroppen & är i skolan ett par timmar för att inte tappa rutinerna vilket är snabbt gjort annars.. Sitter som på Jour i mitt eget hem, redo att gå om/när dom ringer från skolan!!
Jag valde att inte vara med i skolan idag pga att jag behöver få en chans för ett eget andrum...
Om detta är rätt eller fel beslut av mig märker vi om ett par timmar..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 4 april 2016 20:07

Kommer inte in på den andra bloggen så det blir ett Pyspunka inlägg här... Pyret somnade, eller däckade rättare klockan 19:10, nerbäddad i soffan med Värmekudde, sitt kedjetäcke & massage.. Tät intill mig.. Helt slut i kropp & själ.. Sådana vans...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards