Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Lee - 18 mars 2013 19:05

Vilken härlig dag/kväll det har varit/är!

Min morgon började med att Pyret kom in till mig kl 7 imorse å sjöng "Jaaa mååå hon leeva" för full hals! (Å nej, jag fyller inte år idag hahaha)

Han hoppade upp i sängen med massor av saker i handen.

Jag frågar honom om det är min födelsedag idag? Då skrattar han å säger

- Neej mamma, men det spelar ingen roll för jag har presenter till dig!

Älskade lilla barn! Han har inte varit hemma sen i Torsdags å har gjort massor med fina teckningar, åsså hade han en liten plastbil å ett jätte fint Rosa armband som det stod "jag äger" på! Sånt värmer mer än man kan förklara med ord!

Myys morgon! Trulle hade hasat sig upp ur sin säng å väste lite vagt "Mmmm, god morgon" Hahahaaha Hans morgon humör är precis som mitt är ibland, dock inte idag ;)

Det är att säga god morgon å sen säger man inget på 5-10 minuter å sen är det full fart hahaha

Jag å Pyret har varit lediga i dag så vi har "gjort" heela Centrum. Leksaks affären, spel butiken, Intersport å ICA. Pyret har varit väldigt "speedad" idag men lugnat ner sig på eftermiddagen. Vi hade en Socker Mellis som bestod av 3 sorters Munkar! Å jag som inte skulle Goofa i mig sånt hade jag bestämmt mig för. Va faan det är ju Beach 2013 snart! ASG!!

När Trulle kom hem från skolan så fick jag ett kuvert av honom. I detta kuvert så låg hans Omdömmen från skolan. Han såg inte så glad ut å då kände jag att "uppsi"  Det är utvecklingssamtal på Onsdag. Dom har varit riktigt Jobbiga tidigare år. Vi har suttit med en gråtande Trulle många gånger som har varit så nervös för dessa samtal tidigare år. Men nu har något hänt! Han har fått förståelse i skolan för sin problematik, han går i en mindre grupp för att kunna få mer hjälp å stöd, han får ljud filer mm Å Jag säger bara SATANS vad det går bra! På ett läsår har han gjort en radikal förändring. Visst, svårigheterna finns fortfarande för dom kommer han ha hela sitt liv men det går SÅ BRA!!!! Han är så intelegent men har inte förstått det förrens nu, även om att han inte vill ta in hur duktig han är så vet jag att han vet. Han hisspar fortfarande upp inför dessa samtal men det sitter i sen förut.

Jag öppnade i allafal brevet å börjar läsa. Det är ju uppdelat ämne för ämne.

Det första han själv säger är - Mamma, jag är godkänd i alla ämnen!

Så glad! Vi sätter oss tillsammans i soffan å jag läser högt.

När jag kommit till 3:dje ämnet å allt har bara varit possitivt, men mycket beröm.

Så står det så här

- Hampus har gjort en total vändning, sköter sig på lektionerna, är aktiv, frågar, Visar hur mycket kunskap han har. Kämpar på med det som är svårt trots motgångar. Ger inte upp utan fortsätter tills problemet är löst, lugnare å tryggare på lektionerna, lyssnar å tar saker till sig mm

Jag stannade upp i mitt läsande med en klump i halsen å tårarna börjar rinna på mig.

Trulle förstår inte alls varför jag gråter trots att jag säger att det är givetvis glädje tårar. Jag fortsätter läsa och mer beröm å positiv feedback på varje ämne. Jag ger Trulle en bamse kram å tårarna slutar inte rinna. Jag är så jävla stolt å glad att han äntligen förstått att han inte är "dum i huvudet" (enligt honom själv) Men han kan inte ta in hur å vilken förrändring han faktiskt är med om själv. Vilken resa!! Å en är den inte över. Vi sliter på med läxor å läsning tillsammans. Jag/ vi finns alltid vid hans sida när han gör sina läxor annars kan han inte fokusera. Han behöver ha någon som kan bekräfta att det är rätt det han gjort innan han kan gå vidare.

Skulle kunna skriva en hel bok om detta oxå. :)

Tror att mina känslor svämmar över för att jag vet hur mycket å hårt han får slita med allt hela tiden, både med skolan och sig själv 100% Varje dag. Det är omöjligt att förklara tror jag, denna lycka! Det går sååå braa nu å jag ska se till att det fortsätter uppåt å inte neråt. Som jag skrev förut att jag är  hård men rättvis å jag kommer att vara som en blod törstig Hygena i rövva på dom för det ger resultat. Regler å rutiner är A å O..


Nu kanske det finns dom som tycker att jag höjjer mina/ våra barn till skyarna. Å det gör jag! För ingen mer än vi vet hur mycket dom Fightas å Kämpar med i sina liv. Älskar mina söner så mycket!! Så jag tänker fortsätta höjja dom till skyarna oavsätt om det finns några som tycker att det sticker i ögonen på dom. Det går upp å det går ner.. Men Vi är Fighters å Krigare så Take it or Leav it :)




Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards