Alla inlägg under januari 2015

Av Lee - 8 januari 2015 09:22

Jag/vi får slåss med omvärdens inkompetenta homosapiens hela tiden! Jag får gå i försvar om & om igen!
Varför?? Joo, för att "vi" får höra ord som te.x "Är han inte lite bortskämd?? Varför sätter du inte ner foten?? Det är dom som bestämmer" Bl.a
NEJ NEJ & ÅTER NEEEJ!!

Jag kan tala om för er som lever utanför min familj att jag/vi är mer konsekvent & har mer regler & rutiner än många andra familjer har för sina barn! Annars rasar hela våran värld! Jag är så in i helvete trött på att ständigt gå i försvar!

Vem är du/ni att dömma mig? Lever ni med oss 24:7?

Är ni här på morgonen när hela garderoben ligger i hallen för att alla kläder gör ont på Pyrets kropp?
Eller när han slår sig själv i ansiktet med tandborsten när han borstar tänderna? (Tics)
Eller när mat & dryck flyger? (Tics)
Eller får du en ofrivilliga smällar för att du "råkar" sitta för nära ditt eget barn? (Tics)
Är det du som får ta alla samtal & möten i skolan, alla andra instanser?
Är det du som försöker trösta ett otröstlig barn som har sådana grymma smärtor i sin kropp? (Tics)
Är det du som får styra upp konflikter som sker utan vetskap förrens det är försent?
Är det du som är vaken om nätterna med hjärnspinn & försöker komma på andra lösningar, bemötanden, rutiner, idéer om hur skolan kan anpassa bättre, alternativ medicin, kost omläggning pga viktnedgång?Är det du som får trösta i panikångest attacker?
Eller är det du som hantera all katastrof panik över att åka buss eller tåg?
Eller är det du som hjälplös får stå att "bara se på" när saker ska räknas & allt måste vara ett jämt antal?
Är det du??

NÄÄÄÄ! DET ÄR INTE DU!!! Det är jag/vi!!

Vissa människor ska lära sig att tänka en gång extra innan ni öppnar lilla munnen & dömmer andra!
Har sagt det förut att ni är välkomna på ett studiebesök en vecka!
Detta är bara ett axplock ur våran vardag!!

Jag brukar försöka vara lugn & sansad för jag vet bättre än att kasta mig in i dessa konflikter med omvärlden! Jag har kunskapen, inte du! Men nu fick jag nog!! Å är tvungen att få ur mig denna Affekt!!
Jag har varken tid eller energi åt er oförstående varelser! Jag behöver den till mig själv & min familj!
================================

Från en ARG Mor till 2 barn med diagnoserna Tourette, ADHD & OCD


Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards