Direktlänk till inlägg 10 januari 2017

Yippee ki yay motherfuckers

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå..

Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit..

Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skulle kunna gå dit överhuvudtaget.. Vissa dagar under dessa veckor fick vi ha skola hemma för att han orkade helt enkelt inte psykiskt!
Nu pratar vi om en liten kille på 9år! Ni får backa tebax här å läsa själva..

Summa summarum så lyckades jag & Pyret vända spiralen uppåt igen!
Hans psykiska mående vände från botten & han kom upp på ytan för att andas frisk luft igen!

Det gjordes ett byte av Resurs vilket va helt fantastiskt i början men visade sig efter några veckor vara kaos!

Pyret backade i sin framåt gående positiva trend! Han sa inget i början men jag kände att "detta är så fel"!
Å mycket riktigt, FlippFloppKnasterKnas!!

Helvete säger jag bara!!! Så nu har hans första skoldag varit & den slutade i slagsmål!!! HAN SLÅSS ALDRIG, gråt, en förkrossad kille som INTE tänker gå till skolan utan mig igen!!!
Han har fått höra saker av en viss människa som ska tas upp ASAP imorgon när jag kommer till skolan!!

Jag har såklart fortfarande min/våran kontakt som jag desperat fixade på Soc för jag behöver all hjälp jag kan få! VI behöver hjälp mot skolan!!!
Akut bokat ett möte med denna fantastiska människa så vi ska ses snart!!

Imorgon så börjar en helt ny klassföreståndare i Pyrets klass! Vi fick höra att hon skulle börja idag men det va tydligen fel information!
Fuck them asså!! Jag hade tok preppat honom inför detta möte & det blev inget såklart, det blir imorgon!!

Förstår ni var jag kommer tillbringa en termin till???! Mmmmm i skolan för att vårat barn ska få en chans att utföra Sveriges lag: Skolplikt!!

Har varit mer i skolan under 4 år än vad jag varit på mitt jobb..

Så nu är det återigen på med Rustningen, tandskydd, handskarna & rusa in med huvudet före i skolan & skrika "Yippee ki yay motherfuckers"!!!!

Fortsättning följer...

 
 
Göran

Göran

10 januari 2017 16:16

Been there, done that! Du är värd all cred på jorden för att du investerar i ditt barn. Kanske tackar han dig en dag, kanske inte. Men det du gör är ovärderligt för honom. Jag känner igen både min egen och barnens barndomar, särskilt yngstingens. Jag stöttade också så gott jag kunde och orkade och han tackar mig idag för det. Han fyller 21 i år...

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Lee

10 januari 2017 16:42

Tusen tack i allt kaos! Det är sjukt hur systemet fungerar.. Chockerande hur lite kunskap som finns där ute bland dom som ska vara bland våra barn.. Tusen tack igen, då vet du hur det är i verkligheten & det är bara att kriga på.. Man blir extremt hårdhudad tillslut..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Av Lee - 4 april 2016 20:07

Kommer inte in på den andra bloggen så det blir ett Pyspunka inlägg här... Pyret somnade, eller däckade rättare klockan 19:10, nerbäddad i soffan med Värmekudde, sitt kedjetäcke & massage.. Tät intill mig.. Helt slut i kropp & själ.. Sådana vans...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards