Alla inlägg under februari 2013

Av Lee - 28 februari 2013 20:15

Jösses vilken daag!

Lite sen upp i morse, börjar bli en tokigt dålig ovana att ligga liiite för länge kvar i sängen. Men det är ju sååå skööönt i bingen å man vill ju inte lämna den jue.

Men allt gick som det skulle ändå. Jag fick mitt kaffe å Pyret sin Choklad i lugn å roo.

Jag hade bestämt mig när jag vaknade att denna dag ska bli bra.

Kan ju förkara att det är mycket rörigt på Jobbet just nu å rörigara blir det. Jag har inga problem med röriget så länge den är organiserad. Låter det konstigt? Det är inte värre än ett stökigt barn rum, men barnen hittar allt trots det. Ett organiserat kaos helt enkelt.


Så länge jag har koll på läget så är det lungt. Å det har jag meen tiden räckte inte till riktigt idag. Så jag jobbade över. Men det var med Glädje jag gjorde det.

Jag har nämligen väldigt svårt att skjuta upp saker till morgondagen, eller att inte göra klart det jag på börjat.

Det är en omöjlighet för mig. Jag kan inte lägga ifrån mig å vänta till senare.

Så jag stannade kvar å gjorde klart allt som behövde göras, vilket var saker som sammanställningar, massa kopior å se till att planeringen för att det finns personal inför kommande månad mm.


Jag var sååå nöjd å glad när jag lämnade jobbet, trots en över kokt hjärna! Ha ha ha ha..

Jag är galet glad att det är Fredag i morgon å jag har en ledig helg framför mig.


I helgen ska jag mysa med killarna så mycket det bara går. Trulle 14år är inte så mycket för mys säger han, men jag vet att han uppskattar god mat å tända ljus, å gotta.

På Söndag så ska vi gå å titta på Mojje. Ni vet han med Poppkorn frisyr å sjunger om "Landet där man böjjer Bananerna"'

Ett uppskattat tittande även för Mamma Lee Hahaha.. Jag har nog alltid haft en lite Crusch i denna myyysiga man. Å kan alla hans låtar! Hahahaha


Hoppas ni får en bra Fredag vara sig ni jobbar eller gör något annat!


Happy Face, but verry tired ;)





Av Lee - 25 februari 2013 14:33

Nu har jag tillsammans med Behandlingsenheten lagt upp en ny plan. Det blir vikt kontroll en gång i veckan men hemifrån å samtalskontakt i sammband med den. Han är fortfarande inskriven på Behandlingsenheten. Dom vill inte släppa honom ännu. Vi ska på ett läkarbesök på BUP den 12/3 å den läkaren jobbar på enheten men är på BUP i Enköping oxå vissa dagar. Peeerfekt!! Det blir en ordentlig utredning ang ADHD OchTourette (även om T.S diagnosen redan är solklar) å sist men inte minst OCD (den är oxå solklar)
Jag är så fantastiskt GLAAAD över att detta är i rullning. Yeees!
Vi har oxå bestämt att vi ska gå fortsättnings "kursen" i dessa Diagnoser. Yeees!!
Å vet ni vad! HAN ÄTER SOM HAN SKA NU!!!! Såååå glaaaad!!!

Nu vet jag att många av er kanske tycker att det låter heeelt stöört att jag är så glad. . Meeen så här är det: Jag har aldrig blundat för barnens problematik, jag tycker inte dessa är skammliga, jag skulle aldrig skämmas över mina barns problematik!! Jag har ju själv problematik å diagnoser å jag Skämms inte för dom. Jag har gjort det men det var när jag inte visste vad det var som felade.Men visst finns det hinder, å jobbiga saker att bita i som tex andra människors dömande!
Å ju tidigare man ser att det finns en problematik desstå bättre är det. Då kan dom få dom bästa förutsättningarna!! Jag är Galet stolt över mina barn, dom är inte ouppfostrade, dom har empati, dom är kärleksfulla, dom är väldigt inteligenta.. Dom har bara mera extra impulser som gör att dom inte riktigt kan styra över Tex, Tics, svårt att sitta stilla, pilla på saker, ritualer, senoriska mm Men Trulle har lärt sig att "kontrollera" sina Tics till en viss mån å den koden knäckre han själv. Han kan gå iväg å Ticka av sig.. Men det finns massor att jobba med, det kommer ständigt nya saker, nya Tics, nya hinder att övervinna å lära känna. Trulle är inte heller fullt utredd ännu den rullar på men blev fördröjd pga detta med Pyret men snart är den igång igen . Men så kan det vara, våra dagar rullar ändå på å allt är äntligen under kontroll!!
Såå nu pustar vi ut å laddar om! :-D

Av Lee - 25 februari 2013 10:34



Det är med vemod jag skriver detta och har igentligen liite svårt att förstå själv varför jag sitter med datorn i mitt knä just nu. Men eftersom jag är en kännslo människa och behöver få ur mig saker på en gång, jag kan lixåm inte vänta.. Det måååste ut bara!

Ni väljer ju faktiskt själva om ni vill läsa eller inte, så det är upp till er.


Jag har många människor att Tacka, många människor att vara tacksam för att jag har mött igenom livet och det är nog inte slut ännu.

Jag känner inte lika ofta Tacksamhetsskuld! Det har jag fått jobbat bort, terpiat bort inte allt men den största biten. Men Kan fortfarande falla i tacksamhetsskuldens käftar men inte så långt ner som förut.


Man ska aldrig leva i skuld, lättare sagt än gjort eller hur? Om ni tänker efter så har ni någonstanns en sådan "skuld" tanke.. Läskigt va? Jaaa faktiskt..


 Tacksamhet för Åsa på Rikskvinnocenter i Uppsala! Som har slitit med mig i många år och fått upp mig på ytan igen!!


Jag har lyckan att ha mina vänner i mitt liv. En vän kommer alltid betyda mer på ett speciellt sätt och henne kommer jag Aldrig att vara utan i mitt liv. Vi kan kalla henne för "Lilo" Hade det inte varit för hennes otroliga reaktionsförmåga och insiktsfullhet så hade jag kanske inte varit här. Hon räddade mig ifån ett skräcksenario!! Det hon gjorde kan jag känna tacksamhetsskuld till men på ett possitivt sätt. Alla människor har en skyddande ängel och min heter Lilo!! Älskar dig såå mycket älskade vän!! Du är min Hjältinna!!


Tacksamhet till min Pappa och hans fru som fanns vid min sida, torkade mina tårar, höll mig i min hand när R-dagen va. Tacksamhet oxå till Barnens pappa som oxå fanns som ett stort stöd!


 Tacksamhet till Lennart på Akademiska sjukhustet! Han rädda de våran yngsta sons liv!! Efter fyra andningsstopp på en vecka så hade vi lyckan att han jobbade det passet när vi kom in på akuten i fullfart för fjärde. Då var pyret bara 15 dagar.. Lennart kom på med en gång vad det var som felade!


Tacksamhet till Läkarna i Finnland som räddade Trulle vid sitt extrema astma anfall när han var 2 år!!


Tacksamhet till AkutPsyk, BUP, Behandlingsenheten!!!!


Tacksamhet till Trulles lärare i skolan!!


Skulle kunna fortsätta i evighet med min Tacksamhet.. Till mina vänner och till er som finns i vårat liv så vill jag bara säga TACK TACK TACK..

Jag har varje dag att vara Tacksam för att få uppleva. Det finns alltid något att vara tacksam för hur jävla hårt det än känns ibland så finns det faktiskt det.


Jag älskar livet, Jag älskar Mina Fantastiska underbara  Barn, VI lever, vi är inte allvarligt sjuka, vi har mat på bordet, vi har tak över huvudet, Vi har många fantastiska människor omkring oss. Vad mer kan man begära?!!


Om ni tänker efter så har ni såå mycket att vara tacksamma för...

 



Av Lee - 22 februari 2013 22:12

Usch vad jag Ogillar ofrivillig ensamhet!
Usch vad jag Ogillat mina Jobb helger.
Jag tycker om mitt jobb massor men ÄLSKAR min lilla Familj! ( när jag jobbar mina helger så kan ju inte barnen vara hemma själva) ??? Byta jobb? Det är inget allternativ just nu.
Vill inte vara en gnällig sur Bitch men fyyyy vad det är tråkigt.
Jag kan deffinitift vara med mig själv men inte när den inte är egen vald.
*Gääääsp* ska snart upp å hoppa igen å har nyss kommit hem..
Meeeen Usch vad det tråkigt att vara Ensam!
Har valt att leva ensam, meen det är juuu så tråkigt ibland!!

Såå, nu har jag Gnällt av mig lite ;-)
NattiNatti på er å Sov så gott! ?

Av Lee - 20 februari 2013 20:26

I morse hände det som INTE får hända!!!


Jag kände en lite varm hand som klappade min kind. Jag tittar upp å ser Pyret som morgon sömnigt säger

- God morgon Mamma, jag tror att det är dax att vi går upp nu.

Jag tittar upp å det första jag säger är givetvid god morgon men tanken är såklart " Shiiit, hur mycket är klockan???!!

Jag slänger mig upp å tittar! 06:45!!!! Det jag tänker är: HELVEETTTTTE, JAG SKA VARA PÅ JOBBET NUUUU!!!

Okey, lugn å fiiin! Ingen ide att stressa, vilket är en omöjlighet att göra i detta hem förövrigt. Meeen stress!!!

Jag tar min mobil, in på toa, tandkräm på tandborsten, sätter mig å kissar å ringer jobbet!

Allt detta sammtidigt!! Ha ha ha ha ( kan skratta ni men det gjorde jag inte då) Tänker i samma veva: Satans, jag hinnet inte dricka mitt KAFFE! Pyret kommer inte hinna dricka sin Choklad!!

Natt personalen svarar å jag får ur mig sluddrigt:

- Vi har försovit oss!

Vaaa? Säger hon å då innser jag att min mun är full av tandkräm å tandborste!

-Jag kommer, säger jag igen. Vi har försovit oss!!

Till saken hör den att denna är väldigt prat sjuk å säger snällt:

- Ja, det gör inget. du kommer när du kommer.

Gööör inget tänker jag!! Herre guuud! Alla dessa rutiner på morgonen är ett MÅSTE för både å Pyret!

Sammtidigt när jag står i mitt KAOS i badrummet så hör jag hur det skrammlar i köket, kylskåps dörren å till sist går Micron igång. (Pyret dricker alltid varm Choklad på morgonen)

Blir varm i hela kroppen sammtidigt som jag står å " andas fyrkant" Andas, andas, andas, ANDAS!!!! Har INTE tid med en panik attack NUUU!! Ni vet ju själva vilken paniiiik man får när man försovit sig å ni kan gångra den med Tusen när det gäller mig!!!

När jag kommer ut i köket så sitter Pyret Suuuper nöjd med sin Varma Chocklad vid köks bordet!!

Min Lilla Kille!! Sååå duktig!! :D


Så okey tänker jag, detta kommer gå bra att komma iväg. Andas, andas, andas!! Det gjorde det oxå, tack å lov!

När han druckit klart så har jag hunnit fixat allt annat, tagit fram kläder till honom mm. Å vi kom iväg bra :)

Rutiner är ett måste här hemma, ingenting får avvika. Men jösses jag är nog fortfarande i lite chock över hur bra det gick.


Dagen på jobbet kan jag inte säga nått om. ( tystnadsplikt) Men den gick bra  :)


När jag jobbat klart så hade jag en stund över innan hämtning på Förskolan. Jag mullade runt i Centrum i godan ro, tills jag kom upp på Intersport å " råkar" snegla på klockan på väggen!!

Meeen va faaan! 10 minuter kvar till det är dax att vara på Förskolan!!

Stress!!!! Igen!!  Andas, Andas! Vi skulle vara var hos Tandläkaren om 30 minuter!!

Rusch till Förskolan å hämta Pyret å iväg till Tandis!!

6års kontroll :) Det gick jätta bra där oxå. Pyret va inte sååå pillig på allt Ha ha ha!


Myskväll va utlovad ikväll oxå. Han valde Semlor, vilket va ett mycket bra förslag en dag som denna!

Så nu ligger han ny duschad å proppmätt på soffan å snusar å jag kom just på att jag måste ta hand om disken innan jag kan koppla av för kvällen....


Saknar Trulle massor oxå, han är hos sin Morfar å hans fru.. Han har det riktigt bra å blir ordentligt bortskämd :))) <3 <3 <3


Ett litet ax plock ur min/våran dag...

Av Lee - 17 februari 2013 21:23

Tänk vad dömande en del av den mänskliga befolkningen är. Tänk att det alltid finns någon som inte har en aning om hur verkligheten ser ut för en annan tar sig friheten att dömma!
Helt galet! Att dömma någon vid första anblicken kan te sig väldigt enkelt. Men hur känner sig den som blir dömd?!
Vad det för människor som dömmer andra? Det är ju allt ifrån en kaxig tonåring som igentligen är väldigt liten, en kostym klädd herre från den övre sociteten, en vanlig Svennson. Alla kan vara dömande! Men
varför?! Vem har bestämt vad som är i normen av normalitet? ( Jag avskyr själv ordet Normal!) Varför är människor så rädda för det som inte är passbart för dom själva?

Jag ingår Inte i ordet "Normal" å inte mina barn heller! Men är vi Freeks för det?! Näää, inte mycket! Vi står Stolta å rakryggade kvar trots era åsikter om vad som ingår i detta "normal" ordet! För erat dömande säger med om ER än om OSS!!!

Av Lee - 15 februari 2013 21:00

Detta är inte någon kärleksförklaring! Lika bra att säga det från början så att detta INTE misstolkas! :-)

Vi har haft våra duster genom åren. Det är ju några år sedan vi träffades första gången, 1994!! Ha ha ha ha! Du är nog den enda som verkligen känner mig på alla plan. :-)

Det är märkligt hur allt kan bli. Jag vet att det är många som tycker att vi har en "annorlunda, märklig" relation till varandra. Å det är nog ingen annan som förstår sig på den Heller men vad gör väl det?! Ingenting!
Nu menar jag inte på ett plan av Kärlek som måste poängteras ordentligt. :-)
Du har hittat din kärlek för några år sen å det är jag ärligt lycklig över att du gjort.

Det har varit många vändor, många slitsamma sådana. Vissa har varit mitt fel å andra ditt. Men hur det än har varit så har vi ändå funnits för varandra. Det har nästan alltid funnits en förståelse å vi har stöttat varandra trots jobbigheter! Kanske är det de som gör att folk har svårt att föratå våran relation?
Jag vet inte.

Men jag är Sjukt Glad att du finns i barnen liv! Stöttar å ställer upp! Du lyssnar å jag kan bolla ideér å tankar med dig. Å du säger vad du tycker å du är alltid ärlig.

Du är viktig å betydelsefull i barnens liv! Du är viktig å betydelse full för mig!
Jag behöver en paus då å då. Jag behöver någon som förstår vad som händer. Barnen behöver dig å du behöver dom!
De va nog bara det jag ville säga! Att du är värdefull å viktig för många människor!

Va bara det jag hade på hjärtat just nu..

Av Lee - 14 februari 2013 20:45

Vilken dag!


Bortsett från allt tjatande om Alla <3:ans dag idag så har jag genomlidigt denna dag men Jobbande trots feber.. Kanske inte det bästa draget men nu e jg ledig i 3 dagar å det ska bli sååå skönt. En massa godis har jag hunnit med att trycka i mig på jobbet så socker nivån e något högre än vanligt å kroppen skriker efter Meeer Soooocker!! Ha ha ha Meen Näää, nu e de bra! :)


Trulle har haft en fantastiskt bra resa med skolan till Romme å åkt skidor heeela dagen så han e super nöjd med heeelt slut. Men han klarade sig helskinnad denna skid resa oxå, inget brutet å inga vurrpor! :) Han har ont i nacken men de e pga av Hans Tics.. Ticsen blir ju värre när han ska iväg på något kul oxå. Dom finns alltid där mer eller minder beroende på vad som händer å hur mycket han har omkring sig.. Meeen det blir nog inge problem att få honom i säng i kväll! Om han bara kan slita sig från Gussen han pratar med i mobilen??! Får väl som vanligt vara den "elaka" mamman som stöööör! Ha Ha ha ha <3 <3 <3


Pyret har varit på förskolan en hel dag 06:30- 15:30. Första heldagen på 4 veckor. Han sover nu kan jag tala om :) Det har iallafall gott jätte bra där. Han har ätit bra!! å haft en bra å stabil dag!. Så nu hoppas jag att det håller i sig!!! Grejjen med OCD e ju att det går i skov å byts ut eller kommer tebax. Han har lite andra OCD "Nyck" för sig men dom e hanterbara än så länge. Han har varit Tics fri nu under denna månad faktiskt.

Jag måste bara berätta, han fick vara ute en stund på gården när vi kom hem. Jag ropade på honom när de va dax att komma in som jag brukar göra å han brukar inte direkt vilja gå in men idag va han extra svår att få in.. När han väl mycket motvilligt kom in så va han jätte arg å jag frågade varför han va så arg. Svaret löd:

- "Meeen Mamma du måste ju förstå att jag kan ju inte komma in när Tjejerna e kvar där ute. Jag e ju ingen Gentleman om jag lämnar dom själva"!!

Lilla killen 6 år gammal å säger Gentleman??!! Har aldrig tidigare hört honom säga de ordet å jag gick inte in på någon diskution om det heller för han förstod ju rent uppenbart vad det betydde! Å aggerade där efter oxå. En klok liten kille! <3


Nu ska jag ta å plocka undan det sista å ta lite Alvedon gå å lägga mig. Lika bra att passa på medans jag e trött..


Jag hoppas att ni haft en bra dag! Å va rädda om er å dom ni har omkring er, för man vet aldrig vad som händer!! <3


Kramar från Mig till Dig!! NattiNatt <3

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards