Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

En ny plan för Pyret mm (ODC, T.S, ADHD)

Av Lee - 25 februari 2013 14:33

Nu har jag tillsammans med Behandlingsenheten lagt upp en ny plan. Det blir vikt kontroll en gång i veckan men hemifrån å samtalskontakt i sammband med den. Han är fortfarande inskriven på Behandlingsenheten. Dom vill inte släppa honom ännu. Vi ska på ett läkarbesök på BUP den 12/3 å den läkaren jobbar på enheten men är på BUP i Enköping oxå vissa dagar. Peeerfekt!! Det blir en ordentlig utredning ang ADHD OchTourette (även om T.S diagnosen redan är solklar) å sist men inte minst OCD (den är oxå solklar)
Jag är så fantastiskt GLAAAD över att detta är i rullning. Yeees!
Vi har oxå bestämt att vi ska gå fortsättnings "kursen" i dessa Diagnoser. Yeees!!
Å vet ni vad! HAN ÄTER SOM HAN SKA NU!!!! Såååå glaaaad!!!

Nu vet jag att många av er kanske tycker att det låter heeelt stöört att jag är så glad. . Meeen så här är det: Jag har aldrig blundat för barnens problematik, jag tycker inte dessa är skammliga, jag skulle aldrig skämmas över mina barns problematik!! Jag har ju själv problematik å diagnoser å jag Skämms inte för dom. Jag har gjort det men det var när jag inte visste vad det var som felade.Men visst finns det hinder, å jobbiga saker att bita i som tex andra människors dömande!
Å ju tidigare man ser att det finns en problematik desstå bättre är det. Då kan dom få dom bästa förutsättningarna!! Jag är Galet stolt över mina barn, dom är inte ouppfostrade, dom har empati, dom är kärleksfulla, dom är väldigt inteligenta.. Dom har bara mera extra impulser som gör att dom inte riktigt kan styra över Tex, Tics, svårt att sitta stilla, pilla på saker, ritualer, senoriska mm Men Trulle har lärt sig att "kontrollera" sina Tics till en viss mån å den koden knäckre han själv. Han kan gå iväg å Ticka av sig.. Men det finns massor att jobba med, det kommer ständigt nya saker, nya Tics, nya hinder att övervinna å lära känna. Trulle är inte heller fullt utredd ännu den rullar på men blev fördröjd pga detta med Pyret men snart är den igång igen . Men så kan det vara, våra dagar rullar ändå på å allt är äntligen under kontroll!!
Såå nu pustar vi ut å laddar om! :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards