Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Dålig början.. Bra till slut! Ha ha ha JÖSSES!! :)

Av Lee - 20 februari 2013 20:26

I morse hände det som INTE får hända!!!


Jag kände en lite varm hand som klappade min kind. Jag tittar upp å ser Pyret som morgon sömnigt säger

- God morgon Mamma, jag tror att det är dax att vi går upp nu.

Jag tittar upp å det första jag säger är givetvid god morgon men tanken är såklart " Shiiit, hur mycket är klockan???!!

Jag slänger mig upp å tittar! 06:45!!!! Det jag tänker är: HELVEETTTTTE, JAG SKA VARA PÅ JOBBET NUUUU!!!

Okey, lugn å fiiin! Ingen ide att stressa, vilket är en omöjlighet att göra i detta hem förövrigt. Meeen stress!!!

Jag tar min mobil, in på toa, tandkräm på tandborsten, sätter mig å kissar å ringer jobbet!

Allt detta sammtidigt!! Ha ha ha ha ( kan skratta ni men det gjorde jag inte då) Tänker i samma veva: Satans, jag hinnet inte dricka mitt KAFFE! Pyret kommer inte hinna dricka sin Choklad!!

Natt personalen svarar å jag får ur mig sluddrigt:

- Vi har försovit oss!

Vaaa? Säger hon å då innser jag att min mun är full av tandkräm å tandborste!

-Jag kommer, säger jag igen. Vi har försovit oss!!

Till saken hör den att denna är väldigt prat sjuk å säger snällt:

- Ja, det gör inget. du kommer när du kommer.

Gööör inget tänker jag!! Herre guuud! Alla dessa rutiner på morgonen är ett MÅSTE för både å Pyret!

Sammtidigt när jag står i mitt KAOS i badrummet så hör jag hur det skrammlar i köket, kylskåps dörren å till sist går Micron igång. (Pyret dricker alltid varm Choklad på morgonen)

Blir varm i hela kroppen sammtidigt som jag står å " andas fyrkant" Andas, andas, andas, ANDAS!!!! Har INTE tid med en panik attack NUUU!! Ni vet ju själva vilken paniiiik man får när man försovit sig å ni kan gångra den med Tusen när det gäller mig!!!

När jag kommer ut i köket så sitter Pyret Suuuper nöjd med sin Varma Chocklad vid köks bordet!!

Min Lilla Kille!! Sååå duktig!! :D


Så okey tänker jag, detta kommer gå bra att komma iväg. Andas, andas, andas!! Det gjorde det oxå, tack å lov!

När han druckit klart så har jag hunnit fixat allt annat, tagit fram kläder till honom mm. Å vi kom iväg bra :)

Rutiner är ett måste här hemma, ingenting får avvika. Men jösses jag är nog fortfarande i lite chock över hur bra det gick.


Dagen på jobbet kan jag inte säga nått om. ( tystnadsplikt) Men den gick bra  :)


När jag jobbat klart så hade jag en stund över innan hämtning på Förskolan. Jag mullade runt i Centrum i godan ro, tills jag kom upp på Intersport å " råkar" snegla på klockan på väggen!!

Meeen va faaan! 10 minuter kvar till det är dax att vara på Förskolan!!

Stress!!!! Igen!!  Andas, Andas! Vi skulle vara var hos Tandläkaren om 30 minuter!!

Rusch till Förskolan å hämta Pyret å iväg till Tandis!!

6års kontroll :) Det gick jätta bra där oxå. Pyret va inte sååå pillig på allt Ha ha ha!


Myskväll va utlovad ikväll oxå. Han valde Semlor, vilket va ett mycket bra förslag en dag som denna!

Så nu ligger han ny duschad å proppmätt på soffan å snusar å jag kom just på att jag måste ta hand om disken innan jag kan koppla av för kvällen....


Saknar Trulle massor oxå, han är hos sin Morfar å hans fru.. Han har det riktigt bra å blir ordentligt bortskämd :))) <3 <3 <3


Ett litet ax plock ur min/våran dag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards