Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Lee - 11 februari 2013 20:01

Då e denna dagen snart till enda.
Jag har fått hem mina barn som varit med sin pappa ett tag. <3<3<3
Jag har fått en välbehövlig Paus för att orka med allt..

I Morgon kommer Överläkaren från Neuropsykiatrin till Förskolan. Wow! Mycket intressant ska det bli faktiskt. Å jag säger åter igen: ÄNTLIGEN!!

Jag har stångat pannan blodig å slitit som en hund för att dom på förskolan ska få så mycket kunskap som möjligt Ang Pyrets Diagnoser.. Men har inte kommit någonstans.
Står å stampar på Ruta ett hela tiden!

Anledning? Dom har inte tagit detta på allvar å för mig så känns det som att dom skiter i vilket!

Jag jobbar heltid (tyvärr!!!) å mina barn e på Förskolan å Skolan mer av sin vakna tid än hemma! Jag förutsätter då att dom ska ha det BRA! Men riktigt så enkelt e det inte!
I Skolans å Kommunens värld så handlar ALLT om PENGAR! PENGAR!

Vi har två Fantastiska, Underbara, Fina å Älskade söner med Diagnoser. Vilket betyder att dom faktiskt behöver extra hjälp för att klara av sin vardag i skola/förskola.

Jag har äntligen fått den hjälp Trulle behöver för att klara av allt I den tuffa hårda skol världen! Å jag e så fantastiskt lycklig för det å det går sååå BRA!!!
Från att sitta utan självförtroende, tycka att han e helt störd å dum i huvudet till att få möjligheten till extra hjälp å vips så förstår han ÄNTLIGEN att han e smart å väldigt intligent!! Precis det jag har tjatat om i evighet hemma när vi suttit med läxor å alla , tårar av förtvivlan..Wow säger jag bara! Vilken Fighter!! <3 <3 <3 Vilken Kille!!

Så nu kämpar vi med nästa kille att han ska få samma möjligheter å rättigheter som sin Storebror!!!

Att Fightas mot myndigheter/ kommuner e nog det jävligaste man kan göra!!

Men jag/vi ger ALDRIG upp!! Herre gud det handlar om våra barn! Det finaste vi har! Det kan vara fruktansvärt jobbigt på alla sätt å vis men det finns aldrig en sekund att tänka annat än FIGHT YOU RIGHTS!!!! Alla ska väl ha samma möjligheter å rättigheter med eller utan Diagnoser!!!!

Återkommer i morgon så fortsättning följer... :-) <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards