Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Bollen är kastad åt andra hållet!

Av Lee - 16 oktober 2013 12:21

"Phjuu" Har nyss kommit hem från ett möte på Socialförvaltningen. Jag har träffat en famtastisk kvinnan vid namn Zara. Vi träffades för att göra ett avslut för Pyrets kontaktfamilj å för att lägga om Trulles uppdrag. Trulles familj ska bli kontakt personer i stället för familj. Den enda skillnaden är att det inte är vartredje helg utan att dom får bestämma själva när dom ska ses å får disponera tiden lite hur dom vill.

Det är en stooor separationsångest i allt detta. Så detta blir as bra för Trulle att få ha kvar sin trygghet, en trygghet han haft i 3 år. Pyrets fantastiska familj ska bli 3. Dom har äntligen fått en söt flicka från Madagaskar å ska åka dit för att hämta deras barn. Helt underbart! Så dom finns kvar oxå. Så fort dom installerat sig hemma i Februari så ska vi ses å mysa med dom.

Men när jag satt hos Zara så frågade hon hur allt går för killarna i skolan. Å jag berättade Stolt som en höna vilka framsteg Trulle gjort å gör varje dag! Min lilla "skit" som det går så jävla bra för! Vilken resa han gör i sitt liv, shit säger jag bara! Älskar dig Trullebull!!
Å sen kom vi in på Pyret!

När hon frågade om honom så brast det helt! Tårarna sprutade, satt bara å hullkade fram orden! Hon satt i chock när jag berättade allt om skolan, bemötamde, okunskap mm.
Hon blev uppriktigt arg å ledsen själv! Detta lämnade inte henne oberörd! Jag satt oxå å spydde galla om hennes arbetsgivare å deras brist i pengar, kunskap å möjligheter för min lilla kille. Å för alla barn med Npf. Hon satt å skrev medans jag pratade. Hon försökte hänga med i svängarna så gott det gick (stackarn)

Men summan av detta samtal hoppas jag ska ge oss rätt! Rätt i våra rättigheter å skolans skylldigheter! Hon skulle genast göra allt som stod i hennes makt för att kunna hjälpa oss.
Som hon sa: Jag vet att budgeten är begränsad å att allt ska räcka till alla men, MEN ni SKA ha eran rätt till Hjälp. Efter vårat möte gick hon lite rödgråten in till sin chef. Hon frågade om jag kunde bistå med min berättelse/verklighet för dom som ansvarar/sitter högst upp för denna skola. Jag sa lite skämtsamt att jag ska nog försöka trycka in detta möte någonstanns i min almanacka! Men det är väl självklart att jag kan göra det. Herre jösses, det handlat om mitt/mina å andras barn! Så jävla stort mörkertal som detta berör. Men givetvis kan jag ha ett psykbryt i tårar på denna kongress oxå... Men vi får se hur allt går med det. Men bollen är kastad åt ett oväntatt håll som jag inte va beredd på inför detta möte. Skolan/Kommunnen VS Lee!!! Det ni! Ha ha ha Puss på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards