Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Lee - 17 oktober 2013 20:58

Min/våran älskade Trulle!
Älskade tonåring som sprudlar av fart å fläckt. Idéer som en 15:åring kanske inte borde ha (positivt) Så extremt målmedveten, vet vad han vill å ser oxå till att genomföra uppdragen så att det blir så oxå. Har gjort en hel om vändning i skolan, kämpar å sliter med allt i skola å noga med läxor! Vi satte in Concerta för ca 2 månader sedan. Det är en medicin för ADHD (För er som inte vet) En medicin som man trappar upp under kontrollerade former. EKG'n , Blodtrycks kontroller mm. Han hade (har) en extremt stor rastlöshet i sin kropp, dålig impulskontroll, explosiv men inte utåtagerande mot personer. Svårt att komma ihåg saker å svårt att organisera, humörsvängningar mm. Allt detta är solklara symptom i ADHD. Men shit vilken skillnad sedan han börjat med Concertan! Dag 2 så kom han hem å rabblade upp allt som annars skulle stått i ett papper! Wow! Jag höll på att svimma! Å bättre å bättre har det blivit. Vet att det finns gott om motståndare till medicin mm men har man en stor problematik så är det värt sjukt mycket att få ett innre lugn å mer fokus, bättre koncentration mm. Men framför allt ett innre lugn!

Baksidan är att han oxå har Tourette. Detta innebär att man har Tics t.ex Det kan vara allt från huvud kastning till extra blinkningar, läten å stammning. Concertan gjorde så att allt detta ökade till Max första veckorna. Det kan utlösa Tics även om man aldrig haft det tidigare oxå. Det lugnade ner sig en aning vecka 3. Men sen var det dax för höjning av Medicinen å då small det till igen. Men nu har det lugnat ner sig en aning. Nu står han på en bra dos så vi får se om han vill å klarar av en höjning till. Han är 15:år (på måndag) å är helt med i allt detta givetvis. Hans röst väger tungt i mina beslut.

Han tränar Boxning å har gjort det i ca 1 år. Han är så galet duktig å skulle upp å börja köra Diplom matcher. Men nu när han kom hem så hade tränaren sagt att han vill ha upp Trulle på Match direkt!!!
Jag kände hur pulsen ökade å jag blev helt kallsvettig! "Guuulp" "Han vill!" Tänkte jag, men jag VILL inte!
Denna sport har varit Trulles räddning i mycket. Han får vara explosiv, får slå ur sig (på säck, sparring) Han har fått ett helt annat självförtroende! Det är inte på max men det har ökat från 0-80 % Jag vet hur mycket detta betyder för honom! Träning 3 kvällar i veckan, få utlopp å svettas å slå ur sig, tömma hjärnan!
Meen va faan! Mor gillar inte detta med MATCHER!! Men han ska upp i ringen min älskade Fighter!! "Phjjuu"

Nu tycker ni säkert att det är ju bara att säga NEJ! Till detta men det gör jag inte. Denna Boxning är hans räddning å har varit från dag 1 å det tar man inte bara bort! Jag rycker inte bort mattan. Det är en risk sport men det är all sport. Alla tacklingar i hockey, alla smällar i fotbollen, alla krachar i utförsåkning mm. Ni hör att jag sitter å försöker intyga mig själv lite grann va?! Ha ha ha Mmhmm så är det. Jag ska med Trulle på en träning nästa vecka å jag ska försöka att inte knipa så hårt med ögonen så det syns! Ha ha ha

Trulle:
Älskar dig mitt underbara Mirakel! Min Krigare! Min Kämpe! Min Son, du är så fantastisk på alla sett å vis! Du är betydelsefull för många, du har en empati som slår dom flesta. Du har ett hjärta av GULD! Älskar dig!

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards