Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

Analyserings Stund..

Av Lee - 1 oktober 2013 09:37

Att man funderar över livet är ju inget konstigt. Ibland funderar jag på hur andra människor orkar att leva med en partner å ibland funderar jag på hur jag orkar leva utan..

Jag kan sakna ha någon som slänger sig på soffan efter jobbet för att pusta ut samtidigt som det skulle vara ett stör moment för mig.
Jag kan sakna en vuxen person som frågar när maten är klar samtidigt som jag skulle bli arg å säga: res på dig å gör den själv!
Jag kan sakna någon vuxen som kivas å argumenterar med/emot samtidigt som jag har nog av det ändå.
Jag kan sakna en tillhörighet samtidigt som jag tycker om att vara självständig.
Jag kan sakna någon som ringer från sitt jobb bara för att höra efter hur jag mår samtidigt som det skulle göra mig irriterad för jag kan inte prata i telefonen på jobbet. Listan kan göras lång på för å nackdelar med att vara två. Mycket man saknar å mycket man kan leva utan.

Allt handlar om kommunikation! Å att Aldrig ta någon för givet, hänsyn å respekt! När vardagen sätter sina klor i oss Homosapiens så glömmer vi lätt bort det viktigaste av allt! Vi är en märklig Art!
Vet att saker å ting blir slentriant, allt tuffar på men det ska inte behöva vara så. Jag hoppas att jag någongång i livet kan träffa en människa som är lika rädd om mig som jag är om den.
Alla har sina fel å brister men ser man dom å kan ta att bli påminnd om dom så är hälften vunnet. Jag är som många andra, jag har mina fel å brister men jag kan erkänna dom å försöker göra något åt dom. Ibland så tappar jag oxå bort mig men det gör mig inte till en sämmre människa än någon annan.

Läs detta nu med en smula ironi men ändå allvarsamt. Mr eller Miss perfect existerar inte.. Men en Vacker dag så kommer det en Homosapien å rövar bort mitt hjärat å då förbi ser jag 70% av det jag nu skrivit. Dom procent som är kvar är: Ömsesidig kärlek, respekt å hänsyn..

Ha en bra dag om du orkade läsa ända hit ner av mitt allvarsamma drabbel.. Känns nästan som en kontakt anonns av en allvarligare sort! Ha ha ha ha Jag avböjer som ödmjukast så svar NEJ jag lever själv ett par år till! Ha ha ha! Puss på er..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards