Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Livet är värt så MYCKET mer!!

Av Lee - 28 april 2014 11:10

När man blir drabbad av något som man i sin enfald tror är något som enbart "gamlingar" råkar ut för så får man sig en riktig tankeställare.


Vi har Hjärtproblematik i släkten men det drabbar ju inte mig! Eller??!


Joodå sörru, det gjorde det visst!


Vansinnigt vidrigt! Jag åkte på Kärlkramp i Onsdags förmiddag när jag stod i tvättstugan. (Den ligger en bit bort från mitt hus.)


Mådde super bra på morgonen men från ingenstanns slog det till som en bomb!

Åkte abmulans in till sjukhuset i il fart för dom trode att det var en Hjärtinfarkt..


Men det visade sig vara kärlkramp "Phjuu"!!!


En kärlkramp utlöst av stress!! Det är ju lustigt när man svarar på läkarnas frågor om hur man lever!


Alkohol konsumtion: Typ 3 glas vin i månaden som max

Röker: Nej

Snusar: Ja

Stress: MASSOR!! Hela jävla tiden! 24:7


Bröt ihop när vi pratade igenom hur mitt liv ser ut med all stress. Både yttre och inre stress!!  KAOS!!!!


Den yttre går att skjustera men den inre käkar upp mig totalt. Jag stessar till och med i min sömn tydligen...


Så nu är det inget annat val än att slå ner på tempot ORDENTLIGT!! Jag vill inte råka ut för detta igen kan jag säga även fast risken är övervägande stor!


Är sjukskriven nu för att varva ner och det går ganska bra. Har ju mitt FlippFlopp i kroppen, ett skenande tåg som behöver tyglas.  Men jag behöver denna "ledighet" för att styra upp mitt liv till minder stress!


Blodtrycks kontroller 3 gånger denna vecka och väntar på en Ultraljuds tid till Hjärtat och ett arbets EKG..


Men jag säger till er alla som stressar och stressar, gör det inte!! Dra ner på tempot!!!


Denna smäll får mig att förstå att det kan gå fort att ryckas ifrån detta underbara liv!

Mina barn behöver sin mamma vid deras sida!!!

Jag vill uppleva deras uppväxt, deras lycka i livet, deras blivande familjer, kanske barnbarn!!!!


Jag tänker faan inte lämna dom!!! Inte ännu! Jag är inte redo!! Jag har massor att göra som står på min "TooDo" lista!

 Jag är 41 år och har massor kvar att göra!!


Visst känns det i plånboken att vara sjukskriven men inga pengar i världen är mer värt än mitt liv!!!


Så va rädda om er fina människor där ute och tänk er för hur ni stressar, dra ner på tempot för det är riktigt jävla skönt även om det är svårt!! Men ingen tackar er för att ni stressar ihjäl er!!!


Stor varm Kraam från mig till er!!


Åt till mina älskade vänner och familj: ÄLSKAR ER SÅÅ MYCKET!!! Ni är exremt värdigfulla i mitt liv!! Puss på er!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards