Alla inlägg den 15 april 2014

Av Lee - 15 april 2014 20:12

Ruckade ruriner.. Tics & trix & fix & FlippFlopp & kaos & förväntningar & stress & press & tvång...
Listan kan göras lång!

Detta "underbara" Påsklov & väntan på Påsk afton..

Det är kanske inte så värst stort kan ni tycka men här hemma när alla rutiner ruckas för att det inte ser ut som vanligt under denna vecka blir kaos. Å dessutom Påskafton..

Kanske inte heller så värst stort för er men här blir det grymt jobbigt & vänta på något som "avviker" i vardagen.. Absolut inte lika stort som Julafton men jag tror (hoppas) att ni förstår vad jag menar..

Pyret har fritids & det är ju skönt å slippa skolan denna vecka. Men när det är lov så får dom ta med sig en leksak varje dag till fritids.

Så vi kan ju ta det som ett ex. Okey, han väljer en leksak på kvällen som han ska ta med sig till fritids.. På morgonen så kommer besluts ångesten över leksaken..
"Har jag valt rätt?!"
"Jag behöver byta!"
"Eller behöver jag göra det?!"
"Undrar vad alla andra har med sig?!"
"Jag vill ha en annan bil"
"Men, hmmmm vilken då?!"
"Grön, Röd, Blå, Vit, Lasbil, Ferrari, Porsche, Volvo, Citroën?!" Osv Osv Osv.

Jo då, kläder ska kännas rätt, allt ska sitta perfekt mm Okey, det är som vanligt, men så plussar vi på detta oxå... Lilla killen!!! Det ställer till så mycket! Alla dessa val! Kaos!

Tycker dom borde skippa detta med att dom får ta med leksaker till fritids på loven! Varför ska dom ha det?! Det finns ju massor av saker på fritids att leka med!
Jag har givetvis framfört min åsikt om detta men till ingen nytta just nu på detta lov iallafall..

Trulle har det lite Softare. Han får sova ut lite längre än annars & mår gött av det. Skönt att slippa skolans höga krav, alla Nationella prov mm.
Men ruckningen av rutinerna är märkbara även för honom men på ett annat sätt.
Boxnings Träningen ligger nere denna vecka för att det är lov te.x

Boxningen är hans andnings hål. Han får ur sig massor & får rensa huvudet. Det är en extrem skillnad på hans humör. Han är stabil när han tränar & kaosig när han inte tränar. Styrke träningen är oxå olyckligt vis nog oxå uppehåll med denna vecka..
Är grymt stolt över Trulle! Är jag ju alltid såklart men lite extra idag för Idag så klarade han sin uppkörning för AM-kort så nu är det ner med näsan i böckerna ännu mer & sen Teori prov = Kortet i handen! Usch vad han har blivit stor.. "Buuhuu" min lilla kille är snart en Man på riktigt! Men han kommer alltid vara min lilla plutt! Ha ha ha ha

Men hörrni, snart är lovet över & ingen är gladare än jag! *Ler* Ha ha ha Tjoohoo, allt är snart som vanligt igen "Phjuu"

Passar på att önska er en Glad Påsk, va rädda om er & ös på med kärlek till dom ni har nära & dom som är betydelsefulla i erat liv!
Det tänker jag göra!

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards