Direktlänk till inlägg 4 april 2014

Ringarna på vattnet effekten!

Av Lee - 4 april 2014 08:36

Ni vet ordspråket "Ringarna på vattnet effekten" Det funkar faktiskt på riktigt  i realtid!

Jag blir så glad!


Nu i morse så mötte vi ett par föräldrar som var upprörda. Inte pga av Pyret berättade hur han känner eller att vi tog upp detta i skolan utan tvärt om.


För att detta samtal med eleverna gav just ringar på vattnet!

Deras barn bertättade massor som händer i skolan, på rasterna mm som dom inte hade en aning om. Hur det ser ut i skolans värld som kan vara jätte hemsk för våra barn.


Alla har inte förmågan att säga/berätta allt hemma. Dom kanske inte ens tänker på att det är tufft i skolan förrens man lyfter detta till ytan.


Jag poängterade för föräldrarna att jag vill att dom säger till om det är något som Pyret gör som är knas! Jag vet att han INTE har vita vingar alla gånger. Jag berättade oxå att vi inte pekade ut någon i klassen utan att han berättade hur han mår och att det INTE är okey att retas.


Men detta handlade inte om att Pyret specifikt gjort något utan av det som kom fram igår när dom pratat hemma.


Jag blir glad sammtidigt som jag blir ledsen!! Det är ett vidrigt klimat för våra barn i skolan. Men jag blir glad att detta barn fick ur sig det som "Hen" burit på!


Dom frågade om Jag och Pyret kunde tänka oss ett gemensamt möte med Klassföreståndaren eftersom Pyret inte heller mår bra.


Min reaktion var givetvis ett ja ja ja ja JAAA! Självklart!!!


Så nu ska vi planera in ett gemensamt möte i skolan. Dessa föräldrar delar precis samma uppfattning som oss! Nu får det vara SLUT på detta extremt tuffa klimat och vart finns dom vuxna i skolans värld någonstanns?!?!


Så dom svar vi får på mötet får jag återkomma om!


Trevlig helg och va rädda om varandra och tänk på att ett gott bemötande mot andra gör den andres dag och din egen!


Kramizar till er alla!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards