Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Narcissism en ny folk sjukdom?!?!

Av Lee - 30 mars 2014 10:49

Vet inte vart jag ska börja! Behöver nog bara "spy" ur mig min frustration över människors oeftertänksamhet!

Vad är det som gör människor tokiga i huvet?! Makt? Pengar? Dålig självkänsla? Ett behov av att mästra en annan person för att själva må bra? Sätta i system att det är okey att bete sig illa & såra andra för att en bata säga "förlåt" det kommer inte att hända igen? För att sen efter en vecka eller två göra samma sak? Ett Systemsatt senario?Narcissistiskt beteende verkar höra till vanligheten!
Har människor blivit helt galna?!

Jag blir rädd på riktigt! Vem vågar man lita på? Finns det någon man kan lita på än sig själv? Vart är vi Homosapiens på väg någonstans?

Jag sätter mig inte högre än någon annan, jag människa med fel å brister. Men jag kränker aldrig en annan människa & jag skulle aldrig vända ryggen åt mina barn! Jag behandlar min partner med respekt (om jag har någon) Jag behandlar min vänner med respekt. Jag försöker att tänka mig för hur jag beter mig! Visst min hjärna kan vara FlippFlopp men jag är inte dum & elak för det! Jag använder aldrig mina Diagnoser för att skylla på mitt beteende om det felar! Är så less på mig själv pga min Psykoanalytiska förmåga att förstå mig på andra människor men det betyder INTE att jag "okeyar" ett sjukt beteende mot mig eller mina barn bara för att jag har den förståelsen!

Jag fattar ingenting för det verkar vara en Galet Sjuk Pandemin av människor som har ett sjukt behov att projektera sitt sjuka beteende mot andra just nu! Å vad det beror på har jag ingen som helst jävla aning om! Men jag vet en sak: det finns ingen å då menar jag INGEN som kommer till min egna familj å försöker att trycka ner eller kränka oss!
PUKT SLUT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards