Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Lee - 10 mars 2014 10:16

Flera nätter av slag från armar & sparkar från ben..
Lilla killen! Hans kropp kör ett smärtsamt Tics "race" just nu. Hans kropp värker av smärta, hans kropp är inte stilla en sekund.

Jag berättade för hans lärare att han har väldiga Tics med spec höger arm just nu.
"Aha" sa hon. "Vi har inte märkt något av det just nu"
Nää, kan ju bero på att det är Måndag & att det varit nu i helgen som det har kulmenerat!

När Ticsen ökar så blir allt annat oxå extra förstärkt. Allt som ingår i Touretten som tvång, kontroll mm, alla känslorna sätts på sin spets! Extremt sensorisk.

Han har så ont! Pröva själva: slå ut med armen det hårdaste ni kan rakt ut. Skaka på handen samtidigt. Upprepa detta några gånger så får man ont! Detta gör Pyret ungefär var 5:te sekund 24 timmar om dygnet just nu.
Detta är "bara" ett av Ticsen. Önskar jag kunde göra något för att hjälpa honom men det finns inte mycket jag kan göra. Alvedon & Massage!

Dessutom så blir det mycket konflikter när han är "inne" i just detta Tics. Hans kompisar får "smällar" som INTE är med flit! Men det är inte alla som förstår det! Så ni fattar hur en dag kan se ut för honom ? Han sitter på sin högra hand nör det blir för jobbigt. För att då "slår" den inte iväg.

Jag är trött för att han har "slagits" i sömnen å hur trött är han själv då?! As trött! Lilla vännen!

På Onsdag ska jag ha en " föreläsning" för ca 80 personer/ föräldrar i en skola. Det handlar om Tourette, ADHD & OCD. Jag ska förmedla det jag har i kunskapväg & erfarenheter. Det behövs! Just i denna skola så finns det några stycken men spec en liten som har Tourette & ADHD å en drös med föräldrar som INTE har kunskap eller vetskap om detta!

Kul men lite läskigt!
Men samtidigt extremt intressant!

Nu ska jag fixa klart i Tvättstugan & sen gå iväg till jobbet å köra ett kvällspass. Ha en bra dag å va rädda om er! Å du, tänk en gång extra innan du dömer någon som du uppfattar ha ett "udda beteende" Finns alltid en förklaring till varför.

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards