Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Lee - 1 mars 2014 17:47

Först av allt vill jag välkommna alla nya följare i mitt galna upptåg på bloggen! Det är vansinnigt roligt att så många läser. :-D

I helgen har jag egen tid! Som sagt, det händer inte ofta men den är "dyrbar" ..

För hur det än är så behöver jag & killarna en välförtjänt paus från varandra. Tror att dom ibland behöver detta mer än jag. Man går lixåm på varandra här hemma 24:7 Fast å andra sidan så kan dom gå in i på sina rum å vara för sig själva om dom vill. Visst det kan ju jag också, alltså gå in i mitt sovrum. Men det tar typ 0, 20 sekunder så har jag en skuttande 7:åring i sägen berevid mig å som pratar å pratar å pratar & som kräver svar! Eller om jag vill gå på toa så kan jag inte eller får inte låsa dörren för Pyret tycker det är mycket trevligt att hålla mig sällskap där inne också! Ha ha ha Ja ni känner nog igen detta "problem".

Men nu i helgen så har jag egen tid att disponera hur jag vill. Å det har jag anammat denna gång.

Igår så var jag med en av mina vänner & hennes vänner på Norra Brunn. För er som inte vet vad det är så är det ett ställe som man får släppa loss endorfiner i mängder av skratt. Det är ett Stand Up ställe/krog! Detta ställe är fantastisk! God mat! Trevlig personal å MASSOR av skratt!
Kan varmt rekommendera att gå dit!
Nu promotar jag för Norra Brunn å gratis reklam här! Ha ha ha ett grymt trevligt ställe! :-D

Hade den bästa kvällen på evigheter. Kan ju varit för att det var ett kärt återseende av min älskade vän också så klart.

Det är svårt tyvärr att få tiden att räcka till med sina vänner. Det sägs att man aldrig kan skylla på att "jag har inte tid" men hur faan ska man få tiden att räcka till då?! Jobbar heltid med obekväma arbetstider, 2 st barn på heltid men allt vad det innebär & extra på det. Det är tur att riktiga vänner finns kvar hur det än ser ut i livet. Dom som står mig nära vet hur jag har det men endå.

Det positiva i det hela är att jag njuter till 100% av deras närhet när vi väl ses. Det är kvalitets tid på hög nivå!

När jag läser det jag själv nyss skrev så vill jag bara förtydliga en sak: Jag älskar mina barn över allt annat å dom är INGA tidstjuvar för mig. Bara det att jag önskar att det skulle vara fler timmar på dygnet å flera dagar i en vecka! ;-)

Jag har hunnit med en hel del idag oxå. Jag har varit hos min älskade Farmor hela eftermiddagen. Så mysigt det också. Hon mår så bra nu när hon är på Korttidsboendet. Så harmonisk å glad. Hon sa till mig att när hon tänker på mig är som, Citerar Henne: "Det är den mjukhet som när Björkarna slår ut. Dom är mjuka å böjt formade, å slår sakta ut i blom. När jag tänker på dig så är det mjukheten & samma skönhet å värme som det. Men också en sårbarhet. Du är min själa vän & å det finaste jag har, vi har nått speciellt du å jag. Du är min kämpe" slut citat.

Det är nog den vackraste förklaring på mig själv jag hört någonsin! Lilla älskade Farmor!
Vi satt å planerade hennes 95:års dag också. Visst hon fyller inte förresten i November men vem vet vad som sker innan dess. Nu har vi iallafall planerat den.
Snart så ska jag åke upp till min Darling å dricka lite vin framför brasan å bara mysa.

Stor varm kram till er från mig :-D

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards