Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

5 minuter i en kö med Trulle!

Av Lee - 25 mars 2014 20:18

Nu på eftermiddagen så var det första gången på mycket länge som Trulle stod i kön med mig när vi var & handlade. Han står ytterst sällan i kö om det inte gäller ett par grymma Jeans te.x Kläder är det enda som kan få honom att stå emot sig själv att stå i en kö! (Ha ha ha)

Men idag hände det!

När vi står där så börjar han skruva på sig, extremt svårt att stå emot känslan att "fixa" allt till rätta.
Ni vet ju att det ligger ju massor av godis, tuggummin mm innan & vid kassorna. På dessa hyllor så är det ju oftast ett kaos av oreda. Iallafall i våra ögon.

Trulle har lika svårt som Pyret att INTE lägga allt till rätta!!
Jag ser hur han kämpar & kämpar emot & tillslut så går det inte. Han märker inte att jag iakttar honom under hela processen.

Men så brister det & lägga allt till rätta blir ett faktum. Han börjar försiktigt å rätta till i raderna, sedan så var det ett paket tuggummi som "halkat" ner & för att få tebax det på sin plats så behöver han lixåm komma under hyllan.
Detta tar en stund men tillslut så ligger paketet på sin rätta plats!

När han är klar så tittar han upp å sneglar lite bakåt mot kunden bakom i kön, tittar på mig & säger "oj"!!! Han tänkte själv på vad han gjorde.

Ja, vad ska jag säga? Jag rycker på axlarna å säger "va fint det blev" Men det intressanta för mig i denna process var att iaktta allt från början till slut. Jag gör det oftare med Pyret men väldigt sällan med Trulle eftersom han inte är med inne i butiken så ofta med mig.

Detta kära vänner va 5 minuter av Tourette/ ett tvång i en matbutikskö med en Fantastisk underbar 15:åring Son som jag älskar såå mycket!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards