Direktlänk till inlägg 13 mars 2014

Lite av en premiär kväll igår! Vilken kväll det blev!

Av Lee - 13 mars 2014 09:05

Igår så gick jag emot mina egna rädslor å stod framför ca 60 förälderar å hade en föreläsning om Tourette, OCD & ADHD. Å det gick så sjukt jävla bra!! Vilket gensvar! Det finns så många fördomar ang dessa diagnoser! Dessa diagnoser är så mycket mer än bara det man ser.

Jag berättade helt öppet utan att nämna namnen på mina barn eller vilka skilor dom går i. Om hur det ser ut i stora drag för oss i vårat liv. Å det blev många intressanta fråge ställningar. Har givetvis gått igenom detta hemma å fått godkänt av mina barn att göra detta! Skulle aldrig gjort det annars!

Det jag så här i efterhand känner är att jag fick inte med allt som jag tänkt få ur mig riktigt. Men man blir klokare efter varje gång man gör detta antar jag. Grejen är ju den att jag kan ju prata om detta i veckor i sträck om jag får ? Men 1 och en halv timme räcker för sen är man inte mottaglig för mer information om man inte pausar imellan.

Men fick ett grymt gensvar både från lärare & föräldrar som nu hungrar efter mer! Å mer blir det! Fler föreläsningar på just denna skola både för elever, lärare & föräldrar!

Så jävla fantastiskt å kunna få dela med sig av något som är så viktigt! Thjoohoo!!! Ha ha ha är så glada!

Så nu gäller det bara att planera lite för framtidens föreläsningar & skjustera det som jag "glömde" bort att ta med!

Å jag måste få medje att stå där å ta emot varma applåder å blommor är jag inte van vid! Men vilken kick! Ha ha ha ha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards