Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Lee - 23 augusti 2013 09:16

Igår så ringde Psykologen från BUP. Denna fantastiska kvinna ville höra hur allt går. Hon ville dubbelkolla Trulles medicinering å hur Ticsen är mm. Å sen höra efter hur det går för Pyret i skolan. Jag berättade hur allt varit med lämningar å berättade att jag/vi har börjat med ett Belöningssystem för att se om det blir bättre. Jag berättade även att Pyret upplever att hans klassföreståndare gör honom illa å tar för hårt i honom & att det är tjat vid måltider!! Det hon sa var: " Va Faaaan"!!!!! Jag sa till psykologen att jag har haft 2 st stor möten å hon var själv med på ett av dom. Jag har förklarat hans OCD kring mat å förklarat att han är extremt Sensorisk för beröring!!! Jag har berättat hur man på bästa sätt bemöter honom. Jag har svårt att förstå åter igen att man sitter i dessa möten å säger att man förstår problematiken å har kunskap när man i praktiken gör precis tvärt om i okunskap! Får lixåm inte ihop den mattematiken. Så nu e bollen åter i rullning! Känns som man står på ruta ett igen!! Faaan! Ska det vara så här? NEEEJ Det ska det inte. Jag sitter på all kunskap om mina barn så varför tar man inte in den! Pyret har inget som hels förtroende för sin lärare å tycker inte om henne! Tur är att han funkar super med dom andra vuxna meen, han ska ha denna lärare i ett år! Så nu kavlar vi upp armarna å tar Striden å tiden å den ork som jag boostat igen å kööör! Upp till kamp! Igen! Jag förstår att han inte är det ända barnet i skolan mm. Meen han har fanimig samma rättigheter som alla andra! Å ska inte behöva ha ont i magen att gå till skolan!!! Tärningen är kastad, så nu blir det Fia med Knuff!!! Tack å lov aå har vi professionella människor med oss idetta som förstår..
Vi skall även få gå fortsättnings delen i föräldrarutblidningen å remissen till Barn habiliteringen är klar! Så nu har vi nog hela artilleriet med oss!
Nu ska jag andas ut å ladda inför kvällens bravader som jag ser fram emot! (Hoppas jag orkar bara. Ha ha )

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards