Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Lee - 16 augusti 2013 11:10

Känner mig "lite" ledsen! Lite så där Kaosigt lixåm. Vet att det är helt ok att känna så men det är jobbigt som Faan!
Trulle: Håller ju på att ställa in rätt dos Concerta (adhd medicin för er som inte vet vad det är) Förra veckan gick bra, inga biverkningar. Meen nu har vi gjort en höjning av dosen å hans Tics har övat massor!. Han har Tourette vilket innebär Tics mm. Meen! Ticsen är jätte jobbiga för honom! Hade uppföljnings samtal med BUP igår å vi ska "hålla ut" för att se om dom ger sig. Trulle känner sig ledsen såklart! Fullt inställd på att prova Concertan Meen vill givetvis inte få mer Tics. Så motivationen å inställningen till detta är just nu i botten. Vilket är fullt förståligt. Jag hade ett resonemang med BUP om det kan vara så att det är andra spänningar som påverkar Trulle oxå. Det är skolstart på Måndag, han är inne i Sthlm på We Are Sthlm festivalen hela veckan. Klart att det oxå påverkar allt. Hur ska man veta vad som är vad?! Det är en omöjlighet! Bara hålla ut å avvakta. Men jag blir ledsen för att han lider jue! Min älskade Trulle! Tur att han är Stark!

Pyret: Började inskolning på Fritids förra veckan inför Skolstart. Förra veckan gick bra! Men igår å idag så har det gott mindre bra. Å då menar jag med lämningen. Dom är hemska just nu! Han vill dit men ändå inte. Jag får inte gå, han springer efter mig ledsen å förtvivlad! Jo, detta är inte ovanligt men så förbannat jobbigt. Jag förbereder allt på morgonen. Lägger upp kläderna så det ska bli så enkelt som möjligt å så lite konflikter som möjligt ( typ som ett kläd räjs, om ni förstår) inte lätt å förklara i ord) men ALLT handlar om förberedelser, förberedelser! Från att sätta på Tandkrämen RÄTT till att ställa å lägga allt i RÄTT ordning mm. Som sagt kanske inte är lätt att förstå. Behövs nog ett studiebesök för att förstå hur det kan se ut. Speciellt när hela garderoben ligger ute i hallen för att hitta rätt tröja som sitter som den ska,inga lappar som sticker å kliar. Strumpor som inte har "pluttar" mm. Snart är det dax för overall mm. My gagg vad jag INTE längtar till det!! Men i morse va allt fel å då menar jag ALLT!! En lös tand som ställde till det för att äta oxå! I detta innre Kaos han har så blir det oxå mycket Tics! Mitt älskade lilla Pyre!

Mitt uppe i allt detta så finns ju Jag! Det 3:dje Kaoset! Jag kan inte tänka klart å det Stör mig MASSOR! Jag behöver ju göra det lixåm! Har inte mått så bra dom sista 3 veckorna. Det påverkar ju oxå killarna såklart. Jag är Mamma på heltid, behöver vara stark å ha fokus! Men jag är bara människa trots att jag mer känner mig som en robot just nu! Jag går på rutin, spar låga, med skygglappar för omvärlden. Åker på en räls, tuffar på. Det är Kaos i min hjärna! Men jag Vet att det blir bättre att allt löser sig för det gör det alltid. Frågan är ju bara hur lång tid det tar?! Det är nu man önskar att man hade den trygga axeln å luta huvudet imot..

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards