Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

"BankBank" Någon hemma??! KnasterKnas!

Av Lee - 26 februari 2015 16:27

Va faan! Blir tokig snart! Tankarna far runt som i ett flipperspel x 100 Multibollar i bonus & alla är ute samtidigt!!
Full fokus på alla tankar, dock bara en gång i taget & jag hinner inte tänka klart förrens nästa tanke är i snurr!! KnasterknasFlippFlopp!! Jag orkar inte tänka längre, vill ha en "Tilt"

Kan inte någon isolera mig i karantän en månad eller två?? Men en ctrl/alt/delete först bara... Nollställa för att sen börja om med en tanke i taget, gärna slutförd!!

Det är kaos fortfarande för Pyret i skolan!! Jag har slagit med Thor's Hammare förra veckan inne hos rektorerna! Nu får dom faan sätta fart! Detta kaos har varit sedan skolstarten efter Jul lovet!!
Jag har bott I skolan i omgångar & får nog snällt flytta in igen!
Rektorerna har haft möten & möten & möten! Jahaa?! Å vad faan tog resultatet vägen från dessa möten?? Återkoppling?? Näää, varför det lixåm??

Är så in I helvete less på deras drabbel!!
Ska jag behöva göra en EGEN Oros anmälan på Soc mot skolan för att mitt barn inte får den hjälpen & det stödet dom är SKYLDIGA att ge honom i skolan??

Ska jag behöva Vabba alt vara Sjukskriven (igen) för att kunna vara Pyrets stöd under skoltiden??

Ska jag behöva få Skolplanen för honom & ha Hem undervisning på heltid??

Hur många gånger ska Bup & Behandlingsenheten komma till skolan för att tala om vad som är rätt & vad som deras skyldigheter är??

Hur många gånger ska jag rabbla Skol lagen & paragrafer??

En sak är säker att NU har jag fått nog!! Å nu jävlar för dom sätta fart, NU!

Jag ska vara en smula positiv oxå i detta inlägg tänkte jag. Jag är så glad & tacksam över att hans klass kompisar har tålamod & förståelse för hans funktionshinder.
Meeeen! Nu börjar det tryta hos dom oxå. Jag förstår att det är jobbigt med Pyrets Tourette för omgivningen när den är tätt inpå men jobbigast är det för honom själv! Men jag är glad över deras tolerans gentemot varandra, så kred till dom. Å stor kred till hans Mentor som söker kunskap på sin privata tid för att försöka hitta lösningar!

Så denna kväll ser ut så här: När Pyret somnat så är det en stor kopp te, dator & papper, penna som gäller!
* Strategier
* Bemötande
* Vägledning
* Affekt brytning
* Punktmarkeras
* Hjälpmedel
* Anpassning
* Ev föreläsning I skolan
Detta & "lite" till ska jag klura ut! Hitta vägar & alternativa lösningar! Listan kan göras Låååååånnng!

Nästa vecka vill jag inte äns tänka på just nu för då har klassen en vikarie!! Fook säger jag bara!!

Nu ska vi gå & köpa mat, typ Pizza för jag orkar inte laga middag idag.. Inte rätt mat för mig men jag får ta min "ätar dag" idag NoomNoom! Ha ha ha ha

HeppHepp!

Sköt om er finisar! Kraam på er & ha en mysig em/kväll.. Det ska vi ha :)

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards