Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Lee - 11 februari 2015 09:36

Jag har nu gått skrattande från skolan. Inte för att det va kul & lämna Pyret utan för situationen som uppstod när jag "haffade" rektorn nu på morgonen.

Det va det där med bemötande ja!

När vi kom till skolan så gick jag & Pyret en "leta borttappade kläder" leken. Inne skor & en Tjock tröja va skatterna! Ha ha ha den är lite rolig faktiskt. Men jag hade även ett annat "byte" i sikte, nämnligen Rektorn.

Vi hittade inne skorna men inget av de andra två så jakten var så där kan man säga.

Jag lämnade Pyret vid klassrummet & pratade lite med hans lärare. Hon berättade att - "det kan nog bli svårt att få tag på rektorn nu, för skol inspektionen är här idag".

Aha, men så passande tänkte jag!

Jag lyckas till slut lokalisera rektorn. Han såg en aning stressad ut men jag säger att jag behöver 10 minuter med honom! (Jag frågar aldrig om någon har tid i skolans värld, jag säger att jag behöver!)

-" Njaaa, säger han. Det är ett illa valt tillfälle men du kan få 5 minuter"!

Jag säger: Va??! Näää, 10 minuter & jag fattar mig kort. Du vet att det rör mitt barn ***** & detta är prioriterin kod hög!
Detta är INTE hållbart & jag tar detta med mig till BUP i morgon!

Det jag inte såg då var att 4 personer från skol inspektionen stod snett bakom mig, tysta & lyssnade på våran konversation!

Någon harklar sig & säger: " denna mamma har rätten till det hon ber om, 10 minuter & även längre om så behövs!
Får en medlidande blick av en annan kvinna i gänget. Hon klappar mig på axeln & säger: ta den tid du behöver. Vi ska vara här hela dagen! En annan säger högt: "Bemötande" å skriver något i sitt block!

Ha ha ha Ni förstår nu varför jag skrattar!

Vi går in på kontoret & jag får mitt sagt. Jag börjar med "att som du vet så har jag varit hör på skolan med Pyret i 4 dagar. Är det verkligen så att BUP som vinför övrigt ska till i morgon ska behöva sjukskriva mig för att ni inte har resurser till mitt barn Sa massor på kort tid, vi hade ju bara 10 minuter! Slängde lite spontant med några viktiga Paragrafer oxå medans jag ändå var i farten. Så summan av dessa 10 minuter blev:
Rektorerna har möte på Fredag. Detta ska ha prio ett! Dom ska se över hurvida resursens tid ligger i klassen. Dom ska samtala med berörd personal ang situationen för Pyret i klassen Bl.a Att det behövs mer resurser till Pyret

Jag VET! Jag har suttit inne på rektorns kontor så många gånger under alla år med båda killarna.Så många ggr så jag tappat räkningen. Men det Jag VET är att jag ALDRIG ger upp! Så jag väntar med spänning på att få en utsaga vad dom kommer fram till på Fredag!!

Har inte så stora förhoppningar, men hoppet är det sista som överger en människa!!
Åhå jag GER FAAN ALDRIG UPP!

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards