Alla inlägg den 21 september 2014

Av Lee - 21 september 2014 11:22

Ligger på soffan & funderar, analyserar.. Inget ovanligt att jag funderar men brukar inte Så ofta ligga ner..
Min kropp som annars är i fullfart har för tillfället "kopplat" ner.
Jag försöker njuta av denna "avslagna" känsla men den är så obekväm!

På Tisdag är det begravning.. Begravning för min älskade Farmor, halva min själ..
Mixade känslor.. Hon slipper lida, men hon led inte innan den Stora Stroken.
Hon var alltid vid gott mod, va så lycklig & nöjd med livet trots att hon hamnat i en demens. Hon var så lycklig i sin "bubbla"

Så mycket tankar som snurrar.. Ett FlippFloppKaos av tankar..

Tänker på hur mycket hon funnits där för mig.. På alla gånger hon torkat mina tårar.. Att det faktiskt är hennes förtjäns att jag är här idag.. På alla roliga & busiga upptåg vi gjort tillsammans..

När Trulle fick sina diagnoser så frågade farmor mycket om dom. Jag förklarade hur dom är & hur man fungerar med te.x ADHD
Minns detta som de vore igår.

Farmor sa: "Men GöttaPetter! Jag tror minsann JAG oxå har ADHD"
Vi skrattade gott å jag sa: Jaa farmor det tror jag oxå! Är övertygad om det! Ha ha ha

Hon var såå stolt över sina Barnbarnsbarn! Stolt över deras Kämpar anda, att aldrig ge upp!
Hon var SÅ stolt över allt dom åstadkommit!!
Hennes Underbara Prinsar som hon alltid kallade killarna!

Farmor var en Busig kvinna.. Struntade fullkomligt i vad andra tyckte när vi brast ut i tok skratt mitt i centrum te.x
Farmor var klok som en bok..
Hade alltid goda råd..

Farmor sa alltid vad hon tyckte & tänkte..
Men hon lyssnade alltid på andra..

Farmor & jag var mycket lika i många avseenden.. Hon är halva mig, min halv själ.

Känner mig så tom! Känner mig halv!
Älskade Lilla Farmor, jag & Pappa har sett till att du ska få ett vackert & värdigt "avslut" på Tisdag. Vi har med stor omsorg valt kista, blommor & musik..

För mig är detta inte ett "avslut" för att så länge jag lever så vet jag att du finns vid min sida trots att jag just nu i sorgen känner mig halv.

Vi har pratar många gånger om när denna dag kommer så ska jag komma ihåg å känna att jag aldrig är ensam, att du alltid finns vid min sida!

Jag försöker tänka så, men just nu så är det svårt..

Nää, dax att masa sig upp ur soffan & göra någon nytta.. Kan ju inte ligga här hela förmiddagen.. HeppHepp, upp å hoppa..

Ska ut å energi Boosta i skogen, lång promenix med Barn & Hund..

Ha en bra dag där ute & va rädda om er & varandra.

(Fotot är utsikten från Farmors sjukhus sal)

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards