Alla inlägg den 12 september 2014

Av Lee - 12 september 2014 19:00

Vilken dag!! Rivstartade kl 06.. Pappa kom å hämtade mig vid 9 tiden för kl 10 hadde vi tid på begravningsbyrån. Dagen är här för att slutligen bestämma & planera Farmors begravning! Sjukt jobbigt!

Jag har suttit på kvällarna när Pyret somnat, gråtit, planerat & försökt få ihop den. Jag vill bara ge hennne en kram, känna hennes trygga hand på min axel. Höra hennes trygga röst som talar om att "allt kommer att bli bra, vänta å se. Låt tiden ha sin gång"

Det är ett virrvarr! VI har nyss suttit & planerat & gått igenom en extremt stor förlust & en begravning NYSS. Så förvirrande!

Något läskigt (för mig solklart, inte för pappa först) som hände när jag & pappa satt där va att man får ett förslag på datorn/storbildstvn. Ett förslag på anonsen. På den annonsen så fanns dikten som vi hade på Mammis annons! Av alla dikter så va det den! Såg ur pappa stelnade till! Blev blek & skakig! Ödet? Absolut inte! Jag bad kvinnan som vi träffade & vänta lite för vi behövde en paus! Jag tog pappas hand & sa "Andas, Mammi är med oss här" Han tittade på mig & jag vad honom blunda & andas. Pappa gjorde det & sen sa han "du har så rätt! Tack min älskade fru för att du finns här med oss när vi ska göra Mammas dag lika minnesvärd som din"

Jösses säger jag bara! Livet är faan inte rättvist någonstans!! Älskade Pappa har mist så mycket under 2 månader!! Det har vi alla!

Pappa brukar säga att han önskar att han kunde vrida tebax klockan å göra om allt igen. Få mer tid! Jag förstår verkligen vad han menar! Men eftersom vi inte bestämmer över livet så får man försöka blicka bakåt & njuta av allt vi haft tillsammans!

Men jag vet att både Mammi & Farmor finns omkring oss! Så är det!! Å efter idag så förstår Pappa det oxå!

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards