Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Jaa, jag är Unik! Det är du oxå!

Av Lee - 10 maj 2014 12:22

Jag är en helt vanlig människa! Eller?!
Nää, det är jag inte! Jag är unik!

Det finns bara en av mig! Det går inte att byta ut mig på något sätt.
Det går inte heller att göra om mig. Jag kan förändra mig själv men du kan inte gör det.

Vissa saker & händelser har format mig till den jag är, inte bara mitt DNA.

Vissa händelser är ristade i mig..
Dom sitter som ärr.. Ibland är det en sårskorpa över ärren & ibland så är det infekterat..

Jag kan inte förändra mitt förflutna, min tidigare livshistoria. Men jag har tagit hand om den så gott det går i många år med professionella människor om kring mig.

Ibland så faller jag tebax på ruta ett men kommer i fas igen.. Ibland fort, ibland så tar det lite längre tid..

Men hur det än är så är vi unika! Det finns bara en "Jag" & det finns bara en "Du"

Det jag inte accepterar i mitt liv är att vara någons trygghet & inte få den tryggheten tebax..

Jag är rädd om mina vänner, även om vi inte ses jämt, vi ses på tok för sällan.. Å jag vet att mina vänner är rädd om mig!

Jävligt skön kännsla faktiskt!

Va rädd om dig, du är unik! Det är inte farligt & be om hjälp! Å du, va inte rädd å hjälpa någon annan heller!

Vi Homosapiens behöver bli bättre på att bry oss om andra människor! Inte för en egen vinnings skull utan för en medmänniskas skull!

Stor Kraam på er & ha en grymt skön Lördag! Det tänker jag ha! Jag tänker se till att den blir bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards