Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

Ångest när allt inte går enl rutiner! (Npf)

Av Lee - 28 maj 2014 18:38

Haft den jobbigaste timmen på mycket länge med Pyret.
Han trode att jag skulle hämta honom på fritids idag, å det var så det va sagt. Men jag fick det stressigt, var i väg med storebror på ett möte Så hans pappa hämtade honom istället.
Jag jobbar imorgon & Pyret ska vara med sin pappa.

Men men & åter men!! Eftersom det inte blev som planerat att det var jag hämtade Pyret så rasade hela hans värld!!

Han ville inte åka med sin pappa, han skulle vara hemma & framför allt: det va inte jag som hämtade honom på fritids! Det blir som ett stort svek i hans värld.

Det är så svårt att förklara med ord hur det ser ut & är när det blir så här! Men tänk ett kaos senario gånger 1000 så är ni någorlunda nära!

Hela detta maximala utbrott handlade inte om att han INTE ville till sin pappa utan att rutinerna & det oplanerade gjorde att det blev totalt fel!
Han saknar sin pappa varje dag så det handlar inte om det!! Å han har det jätte bra där!

Att prat med Pyret som är inne i ett uppror av kaos, förvirring, frustration, ilska över att det INTE blev som han trott & vad vi bestämt är kört! Det går inte att göra sig hörd på något sätt alls, han lyssnar inte! Bara gråter & är förtvivlad!

Här är det rutiner, planerade saker som ska ske i vanliga fall. Inte oplanerade!!

Vi diskuterade om hur vi skulle göra jag å hans pappa när Pyret inte hörde. Ska han vara hemma eller inte. Hans pappa kan komma hit imorgon bitti innan jag går till jobbet istället mm.

Men vi bestämde att Nej, han ska åka med honom hem. Ett beslut som ni förstår skär i hela hjärtat för oss!! Ett beslut av ångest!! Men det är för Pyrets skull! För hur det än är med diagnoser & så så kommer ett sånt här senario utspelas i livet fler tal gånger. Att det inte blir som bestämt, att rutiner inte alltid följs & oförutsedda saker kan ske.


Det är så svårt att förklara men ni kanske förstår?!

För Pyret är detta KAOS när det blir så här, ett KAOS som smärtar på ett sätt som inte alla kan tänka sig!!

Men efter massa kramar & massa pussar så masade han med sin pappa till bilen. Röd gråten & sin gosse Ior under armen.

Nu sitter han glatt i bilen & sjunger för fulla muggar & är glad å är på väg hem till sin pappa.

Vi får väl se om han vill komma hem till mig imorgon eller om han vill stanna kvar en natt till som var planerat från början..

Lilla killen! Det är inte lätt när allt bara faller isär pga att det inte blev som planerat!

Vi har mycket att övervinna & jobba med i kring detta...

"Phjuu" Ångesten man själv bär på när det blir så här är hemsk, både för mig & hans pappa. Men vi förstår vad & varför, det gör inte Pyret! Där blir det KAOS & hela världen rasar sönder & samman!!!

Jag är 100% säker på att dom får en mysig kväll & en underbar dag i morgon trots detta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards