Direktlänk till inlägg 27 november 2013

Neeej! jag gjorde det igen! Jävla Får! ;-)

Av Lee - 27 november 2013 20:07

Helt serri! Om ni säger till era barn att räkna Får, gör dom då: En, Två, Tre, Fyra mm.?!?!

Oki, jag har gjort misstaget en eller njaa, kanske flera när Pyret ska sova. Han gnölar å knölar om vad han ska tänka på å nu ikväll så kastade jag ur mig (en aning irriterad) "meen räkna Får eller nått"?! Jag är jätte trött å känner mig ett uns less på detta krångel vid nattning. Jaa, jag vet att det blir värre när jag är stinnslig själv men jag är "bara" människa jag oxå.

Han börjar iallafall räkna högt å tydligt:
Pyret: En, Två.. Maammaaa?! Är alla får svarta eller vita?!
Jag: Dom kan ha olika färger, det finns bruna oxå! Eller nått sånt mummlar jag!
Pyret: Oki, hmmm vart var jag nu? Just det, Tre, Fyra, Fe Maammaa?! Vad heter Fårets Tassar?!
Jag: Hmm, klövar?!
Pyret: Aha! Hmm nu tappade jag bort mig igen! Joo, Sex, Sju, Åt Maammaa?! Kan man klippa Fårens hår i frisyrer, typ som Frazze?! (Hund, Pudel)
Jag: "Suck" men lilla killen sov nu! Nu är det god natt!
Pyret: Men det är ditt fel att jag inte kan sova för du pratar heela tiiden!!!

Jag tror jag smäller av! Ha ha ha!

Skulle kunna skriva en Novell av detta för det fortsätter i evigheter. Eller iallafall 15 minuter till med frågor. Men ni förstår själva! Jag kan bara skratta, det går ju inte å bli arg å det löser ingenting. Hahha men va faan! Jag har nu sagt till mig själv att ALDRIG säga: Räkna Får eller nått!

Han sover inte ännu, han ligger å klurar på om han ska ha Får när han blir stor!! Å han kör rammsan: Får får får? Näää, får får lamm!
Hahahaha Älskade lilla Filur Mamma älskar dig såå mycket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards