Direktlänk till inlägg 24 september 2013

En dag i Pyrets Värld

Av Lee - 24 september 2013 20:34

Såå trött i huvudet så ha överseende med Dyslexi Lee nu, oki?

I Fredags så fick jag en möjlighet att få en hel dag att prata om det jag brinner för.
Å tänk er själva 6 timmars möjlighet att nå ut till Pyrets dagliga värld.
Hans 5 dagars jobb. Ett jobb som består av ett innre Kaos å ett yttre Kaos. Det består av att kämpa för att ta sig igenom dagen. På med Riddarrustningen å ut i krig. Ett krig som består av människor med Okunskap. Fattar ni hur jobbigt det är att hela tiden bli missförstådd, att hela tiden vara på sin vakt, att hela tiden hamna i konflikter/bråk, att hela tiden behöva förklara sig varför man gör som man gör, att hela tiden försöka att "sköta" sig, att hela tiden försöka hålla sina Tics som är en fysisk smärta att hålla, att hela tiden fokusera på detta, att hela tiden försöka sitta stilla på sin platts (har säkert glömt att skriva massor av fler saker) å samtidigt höra vad fröken säger, samtidigt göra som hon har sagt utan att glömma bort något, samtidigt vara glad å snäll mot sina "kompisar", samtidigt försöka låta bli att bli lockad av vad kompisen brevid gör! Woow säger jag bara vilken Riddare!
Båda våra killars "jobb" i skolan är 1000 × jobbigare än mitt!!!!

Jag fick iallafall möjligheten att komma å " föreläsa" om ADHD & Tourette. Vilket var lite av magiska timmar i skolan för mig. Ni tycker kanske att det låter konstigt att jag kan tycka att våra diagnoser kan vara magi? Men det är inte så konstigt, man har rätten att hata dom ibland för att dom ställer till problem mm. Men dom kan oxå vara magiska. Vi har så mycket mer av allt! Å då menar jag allt, intelligens, kännslor, tankar, förstärkta sinnen mm å det är Å kan bli Magi om man förvaltar dom rätt å får rätt bemötande.

Nu kom jag av mig igen! Hahaha vart var vi? Joo, jag var i Pyrets skola iallafall (hahaha) å shit vilka kloka barn! Dom lyssnade, frågade frågor, mycket kloka frågor! Jag hoppas att deras föräldrar vet vilka smarta barn dom har.
Jag fick ett grymt bra bemötande å super bra frågor i från lärarna oxå. Dom tackade flera gånger för att jag kom å berättade hur det är att leva med Npf diagnoser. Å jag är så glad att jag gjorde detta. Å jag hoppas HOPPAS verkligen att jag får komma tebax. Men då ska jag komma tebax för att dom vill ha mer kunskap, inte för att dom inte förstått vad jag sagt!! Jag håller alla tummar jag kan för att
Pyret ska få en Chans, samma Chans å möjlighet som alla andra!!

Ni vet att jag är som en Blod törstig Hyena å ger ALDRIG UPP!
Allt jag vill är att våran lilla kille ska kunna släppa denna Enormt Tunga Riddarrustning å kunna skutta iväg glad å nöjd till skolan!

Kram till er andra som kämpar! Jag vet att det är fler än jag som gör det å tillsammans ska vi SEGRA mot OKUNSKAPEN!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards