Alla inlägg den 15 september 2013

Av Lee - 15 september 2013 10:06

 Jahaja.. En barnledig helg med massor av lugn och vila. Trots all egentid på soffan så är jag jätte trött. (Feber och shit) Skulle behöva sova ett år, typ gå i ide för att kappa igen "förlorad" sömn. Ni känner nog igen er! Ha ha ha Inte någon unik tanke, kännsla direkt.


Sitter och laddar upp för Städ och min kompis Tvättstugan   Ett ont "måste". Jag använder så sällan jag kan ordet "måste" för det är så krav fyllt ord. Men idag så är det ett "Måste".


Funderar även på hur jag skall lägga upp min Fredag i skolan. Har fått möjligheten och privilegiet att få gå och hälsa på vissa klasser i Pyrets skola. Ska berätta och försöka förklara hur det är att ha Tourette och ADHD. Hur dom är att leva med när man är liten och hur dom kan uttrycka sig i olika situationer mm.

Första tanken var - detta är en enkel match! Men det är inte så enkelt när man tänker till. Det gäller att vara på deras nivå och det gäller att kunna fånga deras uppmärksamhet så man inte blir en tråkig "Tant" som kommer och pratar om något man inte tycker är intressant.


Så hur fångar man barnens intresse, uppmärksamhet?


Bra fråga va?! Hahahaha Försöker skriva ett litet "Manus" behöver ha något att blicka på även om jag kan dessa diagnoser i sömnen   Men är lite nervös faktiskt, ingen vanlig kännsla men den är ganska så skön faktiskt Ha ha ha


Kanske ska börja med att slänga fram en påse godis? Hahaha näää, skojade bara!

Återkommer med mitt lilla "manus" så kan ni hjälpa med att "risa eller rosa"


Nu ska jag poppa lite musik och köra en rastning av snabeldraken och köra en vals med moppen! Snart kommre mina Underbara killar hem igen   

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards