Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Fight! Never Quit!

Av Lee - 12 september 2013 09:34

Ångesten biter hårt idag! Vi var inte alls överens jag å Pyret när jag lämnade honom i Skolans hemska värld! Jaa, den är hemsk just nu, skolan! Pyret behöver börja om å då menar jag med sig själv. Det är ingen lätt match för någon som är 6år. Det är ju inte lätt när man är vuxen heller. Men betydlig svårare mär man är 6år å allt är motstånd, ingen som förstår, ingen som lyssnar ordentligt!
Innan jag gick så sa Pyret: "Mamma, du är den ända som förstår mig å jag vill inte vara här själv"

Ångest × en miljon!! Allt jag ville göra va å stanna men jag behöver ju oxå jobba. Snacka om att man blir sliten i stycken! Det finns ett ordspråk att pengar är inte allt! Men om jag skulle ha några 400 000 liggandes i byrålådan så skulle vårat liv se lite annorlunda ut just nu. Jag skulle inte behöva jobba på ett tag å kunna ägna all min tid till mina Barn! Styra upp allt på heltid! Slippa pressen mm. Hur faan gör andra?!

När Trulle va mindre, mellan 6 - 12 år ca så kämpade vi med precis samma sak! Han blev mobbad, hånad, slagen i skolan för att han var "ANNORLUNDA", (Npf diagnoser) hade nya kläder, å kanske för att han hade/har en Mamma som faktiskt bryr sig om honom!
Men allt detta tog ett abrupt slut en dag i skolan å det var när han gav tebax, big time! Dom fick vara 3 st vuxna för att få loss honom när han låg över killen som varit den värsta mobbaren av dom alla! Han höll på att slå sönder honom! Efter den dagen så upphörde allt! Men, tänk om alla vuxna omkring Trulle hade tagit oss på allvar, alla föräldrar man knackat på hos på kvällarna med en stor gråtandes Trulle i hand! Vi "frontade" alla vuxna å barn hela tiden, både i skolan å utanför skolan! Men ingentig hände! Varför?! JO, för att INGEN tog oss på allvar! När jag sitter å tittar på denna Fantastiska, Underbara, Fina tonåring som snart är en Man så fattar jag helt ärligt inte hur faan han orkade! Men det gjorde han å våran älskade Trulle är aldrig ensam i sina fighter å det är inte heller hans lillebror!
Finns inget som heter "Ge upp" i våran familj! Det finns bara "Ta fighten å kriga tillsammans, aldrig ensam"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards