Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Det blev iallafall en bra dag trots allt!!

Av Lee - 3 maj 2013 15:48

Okey! Jag har peppat Trulle som en took inför denna dag! Han har absolut ingen som helst lust att träffa en Psykolog i flera timmar!! Det ska kollas upp om han har ADHD oxå, å en rad av inteligens tester..

I morse så tyckte han att vi lika bra kunde skita i å åka till BUP, han låg bra i sin säng tyckte han. Å jag kan förstå honom fullt ut i hans tänk. Men denna dag är viktig för honom och oss så det var bara upp å hoppa   

När jag väl kommit iväg hemifrån med Pyret som till varje pris skulle med oss till BUP å ville till varje pris inte till dagis!! Men han gick med på att få cykla till dagis, "phjuuu" så var Trulle uppe å fick motstävigt i sig lite frulle.

(Jag kan ju passa på att säga att min egen impulskontroll ligger under minus strecket just nu, så jag är inte så rolig att bråka med om jag uttrycker mig så. Men jag är snäll ;)

Vi kom iväg till bussen å då pluggade vi in Spotify båda två å satte oss på varsit säte, inte brevid varandra för det blit sååå trångt då enl Trulle Ha ha ha Å mamma är sååå Piiiinsam!! Ha ha ha

Nåväl,väl framme i Enköping så fick vi stressa på lite grann för bussen håller aldrig tiderna. Kommer upp lite flåsig till BUP,går fram till receptionen å då säger hon bakom "disken"

- Men ni har ju avbokat tiden idag! Å dessutom är Mathilda sjuk idag!!

Oboj säger jag bara, vad jag blev förbannad!

Jag har fanimej INTE avbokat denna tid, jag ringde henne för att kolla om vi kunde boka om tiden till en annan dag, vilket inte gick så jag behöll denna tit som va idag!

Detta talar jag vänligt men mycket bestänt till denna stackare som stod där. Då säger hon att dom ber så mycket om ursäkt att dettta blivit ett misstag!!

Ett misstag får jag ur mig, jag har tagit ledigt föt Trulle från skolan å han hade dessutom ett MatteProv idag, å jag har tagit ledigt från jobbet!

Också detta talar jag om för denna arma kvinna, lite mer ovänligt men fortfarande Bestämt!!

Faaaaaan! Det är KAOS hos mig själv å nu ska dom oxå Jävlas!! Ghhhaaa!

Trulle har förberätt sig för denna dag, vilket tar massor av energi å en stor oro!! Faaaan! Han blev givetvis skit förbannad han oxå. Lilla killen! Vi gick därifrån AS FÖRBANNADE!! Det slog mig senare att undra om det hade stått en Psykolog å tittat å lyssnat på mig, vad skulle det bli för analys av detta beteende?! Ha ha JAA, Jag har ADHD OKEY!!! Hahahaha Men när vi lugnat ner oss efter ett tag å fått ur oss all besvikelse så kom vi ju på att vi har ju faktiskt en heeel dag bar han å jag utan lillebror!!

Då känndes det lite bättre. Så vi bestämde att vi skulle ha en super mysig dag tillsammans han å jag!!  

Vilket vi också har haft!! Så här är det annars, att vi kan bestämma att vi ska göra saker Trulle å jag själva när Pyret är hos Pappi. Meen då kommer det alltid något annat "ivägen" Å jag förstår honom, han är snart 15år å hans kompisar är ju liiite ballare å ungås med än sim Mor Ha ha ha ha

Men nu var vi inte hemma så då var det inte lika Piiiin å hänga runt med mig   


Nu har han åkt till sin Pappi å ska sova där inatt å Pyret blir hämtad av sin kontaktfamilj på dagis idag, det är Jobb helg för mig i helgen. Trulle åker till sin imorgon..


Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig för riktigt.. Ser mig omkring å inser att det blir inga problen att få denna kväll att gå! ASG!!!

 

Så trots allt att dagen inte blev som den skulle så har jag ändå haft den mysigaste dagen på länge med Trulle å det värmer gött i mitt Hjärtat!!         



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards