Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Oojj! Vilka veckor å vilken dag!

Av Lee - 17 maj 2013 21:28

Vet inte vart jag ska börja i allt som varit sen jag bloggade sist..
Meen, det har varit å är en mycket intressant tid i mitt liv just nu. :-)
Men det händer konstiga saker omkring mig. Är som en magnet för både gott å ont.
Jag skrev vid något tillfälle i min blogg tidigare att det händer saker runt mig ständigt. Att jag hamnar i situationer som bara händer mitt framför ögonen på mig. Detta är inget nytt, det har varit så så långt tebax jag kan minnas i mitt liv. Så jag gör en återkoppling till ödet här i dag.
Vi tar en kryssning som jag var på för exakt en veka sen. Allt började en vecka innan vi skulle åka. Så här är en sammanfattning:

Fem dagar innan vi ska åka så kommer jag på att mitt leg har gått ut (det gick ut den 20 aug 2012!!) Ha ha ha ha Men jag har ju klarat mig på de å inte brytt mig om att göra ett nytt helt enklet. Men detta bolag vi ska åka med är Väldigt noga med giltiga identifierings bevis! Å eftersom mitt leg har gått ut så måste jag ha en närstående släkting med mig, typ en syster. Alla jobbar ju på dagarna, så även jag å tiden är ju knapp! Så jag gör en helt vansinnig chansning å tar med mig en vän till polisen å spelar "dum" .. Jag har efter detta lärt mig att det INTE går att lura polismyndigheten! Ha ha ha!
Jag ringer bolaget vi ska åka med å berättar mitt dilemma å spär på till dom att detta var ju en överrasknings resa som jag fått av mina vänner! Å vad gör jag nu utan giltigt leg?!?! För detta kunde ju inte mina vänner veta jue ;-) En mycket hjälpsam kille på andra sidan luren kunde ju inte garantera att jag kom ombord för det berodde på vakterna!! Ok, nu får jag ju hoppas på att dom är snälla å jag får smöra på som satans helt enkelt om det uppstår vid ombord stigning!!
Äntligen blev det Fredag! Jag jobbade till 14:00 å direkt bussen till terminalen skulle komma kl 14:20.. Gått om tiid jue! Jag pratar med några av sällskapet som skulle hoppa på innan å dom satt glatt på bussen. Men sen händer det nåt märkligt, buss faan svänger inte av ner mot mig utan fortsätter på motorvägen! Min syster som sitter på bussen ringer mig förvivlat förbannad å pratar med sin buss chaufför. Han säger att det inte är något problem utan jag kan hoppa på där jag var.
Meeen! När bussen kommer så får jag inte komma på för jag har ju ingen biljett!!! Näää, för den har ju dom som sitter på den andra bussen på motorvägen! Jaaa, jag va ARG Kan jag tala om!! Flyy förbannad! Bussen åker å jag står kvar! !! Tanken for givetvis på att "spring till tåget, fort!! " men pendeltågen är inte i bruk å det finns ersättningsbussat till stan!! Å den skulle gå 30 min senare å tar typ 1, 50 minuter! Inte en chans att jag hinner till båten dårå!! Ringer runt till mina vänner å får tag på en vän som släpper det han håller på med å kastar sig in i bilen å hämtar mig å kör mig in till termenalen! Väl framme så var det lycka! Men ändå oro för mitt jävla leg mm. Men det gick jätte bra, dom kollade knappt Ha haha All denna oro i onödan å råddande hos Polisen mm. När vi väl kommer ombord å går till baren så händer något som jag tror att jag aldrig varit med om faktiskt! Tänker inte gå in på detaljer men det var magi i blicken!! Wooow! MAAGI!! Jag å mitt sällskap drack upp det vi köpt o baren å sen gick vi till hytten för dusch å piff mm. Jag kunde inte släppa dom MAGISKA 5 min i mitt liv som just skett. Det var så uppenbart att min syrra undrade vad det var som hände! Jag fattade ingenting! Vi glider ner till barerna å det första vi träffar på är ett Gäng från Sundsvall så har Svensexa för sin vän. Detta anamade vi allihop väldigt kvickt å sminkade å piffade till denna Jimmy till en riktig heting! Hahaha sååå sööt! Vi blev oskiljaktiga med detta fantastiska gäng hela kvällen å natten. Men denna Magiska kännsla var där hela tiden! Kunde inte släppa tanken på denna blick! Vi rockade loss med Sundsvalls ligan, jag var faktiskt uppe på scenen å sjöng karaoke med den blivande brudgummen å massa annat kul. Faan va kul vi hade! Hahahaha galet! Men när vi sjungit klart till slut så råkade jag springa rakt i armarna på denna Magi!! Schapääng bara, ni vet.. å jag vet inte vad jag ska säga men vi har varit nästintill oskiljaktiga sen den Schapäängen. Dagen efter så gjorde vi det man brukar på en båt, återställare! Många ;-) Näärå, eller joodå! Hahaha Men sen hände det något vidrigt, märkligt! Dom skulle ut på däck å röka å jag gick med. När vi står där ute så står jag vid "relingen" å ser ut på det vackra havet. Helt plötsligt kommet en man SPRINGANDES UT å typ kastar undan oss tre som står där å tar två kliv upp på relingen å är nästan över bord!!! Vi får tag på denna man som skriker att "JAG SKA HOPPPA, SLÄPP!!" Han kämpar på ordentligt bra men vi släpper inte greppen vi har. Det slutade iallafall med att vi lyckas få över denna sjuka stackars man på rätt sida om båten å släpar/bär in honom å tillkallat vakter som sen tar hand om honom.

Vad säger ni om Ödet?! Från början till slut så kan jag säga att hade jag inte trott på ödet innan så skulle jag definitivt tro på det NU!! Helt klart att allt har sin mening här i livet! Det är min tro iallafall! :-) Btw,I morgon så ska jag träffa denna Magi! Oojjj! Ha haha!

 
 
Ingen bild

Thomas ,,,,u now,,,,

17 maj 2013 23:42

Hej Gumman det är en helt otrolig hädelse du berättar om och jag hoppas du!mår bra för det du berättar om har en inverkan på dej som person oavsett vad andra säger jag vill säga att din son trulle och jag är vänner på fejjan så du vet en helt otrolig kille¨väldigt ödmjuk och empatisk va glad att du har honom ville bara säga go girl du finns i mitt inre så du vet hoppas du har det bra är det något så tveka inte tala med mej Thomas J,hade bäst mvh Thomas J.....

Lee

18 maj 2013 00:44

Tack snälla vännen!! Jag e sjukt stolt över Trulle!! Bästaste bästa! Älskar honom över allt annat! Å jag mår superbra å hoppas att jag mår lika bra efter imorgon :-) Jag har träffat en människa med likadan "ryggsäck" som mig själv å jag tänket inte släppa denna Magiska person om jag inte måste! Shit å woow! Oojj! Hahha! Puss på dig vännen! Vi ses snart där ute i bushen ;-) Ha ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards