Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Uppföljning hos Dietisten! (Pyret)

Av Lee - 31 januari 2014 09:15

Jahaja! Jäkla skit säger jag bara!
Va till dietisten med Pyret igår igen på uppföljning. Han äter inte riktigt som han ska å värre har det blivit sen vi började med Medicinen Medikinet för hans ADHD.
Vet att det är "normalt" att matlusten dämpas eller försvinner helt.
I Pyrets fall så är det lunchen som är svårast.
Han får alltid sin medicin efter frukosten, både hemma & på morgon fritids så att han får i sig frukost ordentligt.

Men sen kommer vi till lunchen där det tar total stopp, inte alltid men oftast. Han har jätte svårt att äta kött te.x Det växer i munnen på honom! Han tuggar å tuggar för att sen spotta ut.

Jag har sett på matsedeln att det är mycket kött, vilket är bra men för Pyret innebär det att han inte kan äta. Så då blir det typ 2 st hårdbröd mackor istället. Å det är inte ok!
Visst är det bättre än inget men inte tillräckligt för att han ska orka resten av dagen å kroppen behöver mer näring än 2 brödskivor.. Han har egna Näringsdrycker på skolan som dom med tappra försök försöker få i honom men det går så där.

Han har gått ner i vikt!! Växer som han ska längd mässigt men gått ner i vikt!

För er som inte träffat honom så kan jag tala om att han är smal å har inget extra att ta av.

Så nu har jag med direktiv från Dietisten pratat med köket på skolan. Så Från å med Måndag så ska ha få tillgång till Önske kost!

Mellisen går så där. Han får gå iväg tidigare än dom andra vilket är kanon bra. För då får han en chans att äta i lugn å ro.

På kvällarna kan Pyret äta massor! Då medicinen går ur så klickar hungern in. Men det är inte heller tillräckligt för att han ska öka i vikt. Men han äter igen det han missat på dagen å det är As bra.

Får vi inte upp hans vikt så blir det en inläggning på sjukhuset. Får så ont i magen, lilla hjärtat!!

Hemma så får vi försöka som tidigare att få i honom något att äta var 3:dje timme. Vilket vi gör tappra försök med. Men vill han inte så går det inte att varken tvinga eller tjata för då blir det ett totalt mat stopp igen.

Faan säger jag bara! Känner mig totalt maktlös!

Så nu håller jag tummarna för att vid nästa besök i Mars så ska vågen visa UPPÅT å INTE NERÅT!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards