Alla inlägg den 5 december 2013

Av Lee - 5 december 2013 09:18

Säger bara Goo Pyret!
Såå stolt över honom å vad han presterar idag!

Det är inte lätt att förstå å inte heller lätt att förklara men jag gör ett försök :-)

I morse när jag väckte honom så studsade han upp som en rekyl. Överlycklig att få åka på sin första Klassresa. Vid frukosten så gick vi igenom vad han skulle ha med sig, om å om igen. Jag gick igenom hur dagen ser ut å hur dom ska åka, om å om igen.

Väl klara med Frullen så var det dax för att packa hans väska:
Varm Choklad
Rullmackor
Festisar
Frukt
Pannkakor
Servetter
En bulle
Gaffel
En mugg
Varför jag radar upp detta är för att om ni räknar "sakerna" så blir det siffran Nio!

Dax å packa! Vi packar hans väska en gång. "Hmmm" säger Pyret, "vi behöver göra om"
Okidocki.. Vi gör om samma procedur igen. Ut med allt å tebax i väskan.
Detta görs ca 4gånger å han ser lika bekymmrad ut varje gång. Efter sista gången så ställer jag undan allt å frågar vad det är som är fel??

Svaret var såå enkelt om jag hade tänkt till innan!
"Meen mamma, det är bara 9 saker! Det måste vara 10"!
Jamen såklart!! Gäller här nu å tänka snabbt.. Tio saker! Ett par vantar till?! Nää för då blir det 11!! Täänk, täänk!

Jag kan tala om att det är ett under att vi inte har en Dr Snuggels bana här hemma.

Sen så kom jag att det är ju JÄTTE BRA att ha en mössa till!
Efter en liten överläggning så kom mössan i väskan å vi packade givetvis om väskan EN sista gång.

Iväg till skolan! När vi står å väntar på alla barn mm så får Pyret Paniik! "Jag vill inte åka!!!"
"Jag får ingen luft"
"Tänk om jag tappar bort alla"
"Tänk om jag behöver gå på toa"
"Tänk om dom glömmer mig"
"Tänk om, Tänk om"
(Jag kan skriva i evigheter)
Ja, ni förstår själva.. Mitt lilla hjärta!

Jag går å hämtar papper å penna. Skriver upp mitt mobilnummer å lägger lappen i hans väska. Å sen tar jag ut honom så han får luft å lugn å ro! Kramas å andas! Alla barn har armband med telefon nummer å namn till fröken men detta va inte tillräcklig garanti för honom!

Väl iväg mot tåget. Jag går med en bit för det är endå på vägen hemåt för mig. När vi ska säga hejdå är han glad som en lärka! 10 pussar & 10 kramar! Han har 10 saker i väskan å dubbla telefon nummer! Å han vann! Vann över sina rädslor/tvångstankar!!!

Jag är så GLAD Å SÅÅ STOLT över honom!! Att han kom iväg till Skansen!!
Svårt att sätta sig in i detta för er som inte vet hur det är med OCD men trots att det kan vara ett helvete ibland så går det att övervinna! Åtminstone denna gång!

Ska överösa honom med "kred" för detta! Han har klättrat över ett STORT hinder å det ska Belönas!!

Älskar mina killar å vi tar upp varje "Rond", sida vid sida! Aldrig ensam! Å här hemma är alla goda ting i siffran 10! Iallafall när det gäller Pyret..

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards